Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer p-sprøyta og ønsker å høre andres erfaringer.

Også andres anbefalinger, skal ikke ha flere barn enn de tre vi har.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte p-sprøyte i 2 år.

Sluttet fordi jeg ville bli gravid.

Det tok over to og ett halvt år.

Mem det er ikke det værste, jeg blødde i nesten 2 år etter at jeg sluttet med den.

Det var ett svangerskap utafor livmora, som blei avslutta tidlig.

Hadde blødningsforstyrrelser etter det også. da tok det ca ett år før jeg ble gravid.

begge gangene fikk jeg hjelp av homeopat for å få orden på blødningene. det ble aldri orden helt ordentlig da, men jeg er i allefall blitt mamma.

vil ikke anbefale min værste fiende sprøyta.

Skrevet

Jeg har brukt p-sprøyta i ca 2-2,5 år (5 år siden altså) Var helt greit det, deilig å slippe mensen.

Problemet er at jeg gikk veldig opp i vekt! Har aldri vært så aktiv og spist så sunt som da og allikevel gikk jeg opp i vekt! Kontaktet legen min og han sa at det ikke kunne stemme. Men når jeg pratet med ho som satte de sprøytene på meg, sa ho at 90% av alle jentene ho satte den på, hadde gått opp i vekt! T.o.m. jenter som spilte aktivt håndball gikk opp!!

Har sett flere også som har det, og de kiloene er utrolig vanskelig å gå ned etterpå!

Er nå 3 år siden jeg brukte den og jeg ville aldri gjort det igjen!!!!

Skrevet

hei!

jeg tror dette er veldig forskjellig fra person til person!!

jeg gikk på den for mange år siden.. og siden jeg ikke hadde mensen eller noen ting. glemte jeg å ta ny sprøyte! og vips så var jeg gravid!

Tok den igjen senere og da jeg sluttet med den igjen så tok det ikke spesielt lang tid før jeg var gravid igjen.

så jeg skal begynne på den igjen nå når mensen kommer neste gang. for jeg har vært veldig fornøyd.

men de sier jo det at det kan ta flere år før man kan bli gravid igjen.

så dersom du satser på det i nær fremtid ville jeg ikke valgt det. for du vet jo aldri hvordan din kropp reagerer

Skrevet

har kun negative erfaringer....blødninger fra den dag eg begynte og til nå(mars-august), la på meg mye!!!, dårlig i 2 av de 3 mnd eg brukte den....anbefaler ikke den for det er jo umulig å slutte vist du blir dårlig.....men det er jo induviduelt...noen har ikke negative erfaringer i hele tatt...

Skrevet

For meg var manglende sexlyst det verste+humørsvinginger etc.

MEN: Alle reagerer ikke likt..

Skrevet

Det beste var å slippe mensen. Det verste var å legge på seg 10 kg på to år... gikk sakte men sikkert opp, og fulgte ikke helt med, og vips var de der. Men så tok jeg meg selv i nakken og gikk kiloene ned igjen m Grethe Roede - ikke så vanskelig som jeg hadde trodd på forhånd faktisk. Men jeg bruker ikke p-sprøyte igjen, har gått over til spiral nå etter å ha født.

Skrevet

Brukte sprøyta før vi fikk barn og begynte på igjen nå etterpå. Den eneste prevensjonen jeg ikke blir et hormonmonster av :o)

Skrevet

Hm..nå ble jeg usikker på hele greia. Kjempet med spiseforstyrrelser tidligere og tror jeg vil takle utrolig dårlig å legge masse på meg. Nå er det liksom "lov" for meg også å ha noen kilo for mye og en noget dvask kropp, nå som jeg nettopp har født. Gikk på Jasmin før graviditeten men var stort sett ganske kvalm av disse, særlig hvis jeg våknet på natta etter å ha tatt pillen på kvelden. Urk..

Får ta meg ern prat med legen min om andre alternativer rett og slett.

Takk for svarene jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...