Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Endelig er det vår tur for ferie og den starter med sure kommentarer, hakking og jeg vet ikke hva. I allefall var vi begge slitne i kveld og det ble ikke bedre av at jeg må stå for pakking av klær og annet utstyr for 14 dagers ferie. Dette hadde min bedre halvdel (akkurat nå står han ikke såhøyt i kurs) lovt at han skulle hjelpe meg med, MEN tror dere at han tok i et tak, nope. Så det ender med at jeg blir sur, snakker ikke til han og når jeg må svare blir det med enstavelsesord. Det ender så i at han blir provosert og blir dritforbanna og da går det som så ofte, jeg blir enda mer sur og nå gidder jeg ikke snakke til han. Så dette blir nok en fin ferie.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Høres ikke helt ukjent ut det der. Jeg har begynt med en litt ny taktikk som virker veldig bra. Selv om det ikke er lett å ta første skrittet, fordi man føler at det er den andre som burde ha gjort det, så forsøk å bit det i deg. Ta kontakt med mannen din, si det som det er, si at du ble skuffet for du hadde forventet mer hjelp av han, og at du ble sur og lei når du ikke fikk det, men at du nå ikke ønsker at dere skal være sure på hverandre lenger. Ta dere et glass vin eller noe annet som er godt, snakk ut, og ikke vær redd for å være den som går først. Han kan jo ikke fortsette å være forbannet nå. Lykke til på ferien
zadine Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Jeg har begynt med en tanke hvis vi har det slik. Jeg tenker for meg selv; hvor mye betyr dette for meg? Hvor lenge skal stoltheten stå i veien for å ha det bra? Vil jeg være sur eller glad? Når jeg har svart på dette, så gjør jeg som personen over her gjør, snakker med ham, og forteller hvordan jeg føler det. Min opplevelse av det hele. Så ordner det seg oftest med en gang. Det meste bygger på misforståelser og mangel på kommunikasjon hos oss, derfor er det dumt å la det påvirke livet i stor grad. Når jeg tar første ordet slik, så får vi rettet opp i det som er galt. Lykke til med ferien. Håper dere får det fint. Det er heller ingen hemmelighet at de fleste av oss har for store forventninger til ferier, og det dermed skjærer seg. Stress ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå