Gå til innhold

Noen som har født men vondt halebein?


Lille meg

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig bekymret!! Jeg fikk en brist i halebeinet under første fødselen min for ca 15 mnd siden, det ble brukt tang for å få han ut. Har hatt en del vondt siden. Nå er jeg gravid på nytt og har termin 23 sep. Er veldig bekymret for at jeg skal merke halebeinet godt under denne fødselen. Så er jeg redd for at kanskje det ikke er plass til at en baby skal komme igjennom, at det var derfor halebeine fikk seg en trøkk???? håper jeg slipper tangen denne gangen, det var ikke noe særlig!! Noen med erfaring??? hadde blitt så glad hvis noen kunne gitt meg et lite håp om at ting kom til å gå greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva?? Seriøst? Kan halebeinet briste når de bruker tang? Det hørtes helt forferdelig ut. Skulle trodd at KS ville vært mer forsvarlig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer nok det at du kan få et brist i halebeinet, men jeg merket ikke noe til det før etter fødselen. Det var vel forsendt til å tenke på keisersnitt da, gutten måtte jo ut! men jeg er enig med deg at det høres helt forfrdelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget med vondt i halebeinet å har snakket litt med jrdmor om dette i forhold til fødestillinger. Hun sa jo at noen knekker halebeinet under fødsel (skrekk å gru), men regner med at viss jeg står oppreist eller på kne så skal det gå greit. Du kan prøve ut noen stillinger hjemme...du kjenner fort om det vil fungere for deg. Er de ubehagelige nå så er det ingen vits å tenke på de under fødselen da du viirkelig har vondt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg fikk brist/ brudd i halebeinet i fødsel for 6 uker siden (slutten av juli). Jeg satt/ lå på fødesenga i 15 timer. Og regner med at bristen skyldes presset mot baken og nedre del av rygg i lang tid. Altså ikke selve forløsningen. Jeg tror derfor ikke fødestilling har noe å si. Vet noen hvor lang tid det tar før brist/ brudd i haleben blir bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

jeg har skjevt halebein etter fall +bekkenløsning. Har 1 mnd.igjen til termin. Har fått fantastisk hjelp av osteopat! Anbefaler dere m kranglete halebein forsøke å få hjelp. Etter 1 behandling ble jeg bedre. Er mer bevegelig i bekken/halebein området. Han anbefalte også huk el.stående fødestilling. Lykke til med fødsel alle sammen!!! For min del er dette mitt 2 og siste svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei!

Under forrige fødsel (nr.2) fikk jeg veldige smerter i halebein og bekken. Jordmor mente at det var bekkenløsning og jeg har gått med smerter i korsrygg, bekken og hale i snart 2 år. Gikk nå til kiropraktoren, da jeg har prøvd både de ene og det andre. Nå endelig kjenner jeg at smertene gir seg. Han sa at jeg nok kan ha fått et brist i halen, men også at mye av smertene mine kom fra en låsning i ryggen som langt ifra var bekkenløsning! Så mitt råd er: ikke gi deg om du fortsatt har smerter, og bruk kiropraktor, fysio, manuellterapaut eller lignende før neste fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg fikk trolig brist i halebeinet under første fødsel. Merket det ikke før etter fødselen. Husker ikke helt om jeg fikk vondt etter andre fødsel. Tror jeg bare var litt ømm etter ander fødsel. Ikke vært særlig plaget med smerter. Hadde foresten to vanlige vannfødsler og presset i ca 5 min med begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har knekkt mitt halebein rett av, og det er 3 år siden.

 

Jeg kan ennå ikke sitte over mange timer på kontorstol. Jeg kan i hvert fall ikke sitte i soffaen i mer enn en halvtime før jeg kjenner det gjør vondt, å må snu på skinka litt :fnise:

 

Jeg har fått en tidslinje på 10 år før jeg skal være helt fri for smerter. Jeg kan ikke hoppe ned fra noe eller slenge meg i sengen som jeg elsket å gjøre før...

 

Jeg reiser på ferie uten smertestillende nå, men sklir jeg på isen er jeg ferdig!

 

Jeg var sykmeldt i 3 måneder og kunne ikke tisse uten kateter på lang tid. Det var en rideulykke og jeg var helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg hadde kjempe vondt i halebenet i forrige svangerskap og var veldig nervøs for hvordan det skulle gå under fødselen. Men det var ikke noe å bekymre seg over for det merket jeg ikke, og hadde ingen plager i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk og brist i halebeinet etter fødselen med den første. Blei tatt med vakum for det var stjernekikkert. Med neste hadde jeg en fin fødsel og halebeinet fikk seg ikke den trøkke da, men hadde ikke i nærheten av en så hard fødsel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg brakk også halebeinet da jeg fødte første gang, for snart fire år siden. Da jeg fikk nummer to nå i september, var det ingenting som brakk noe sted.

Om man har sterke smerter i halebeinet år etter at man har brekt det, egentlig max 6 mnd etter, bør man få røntget det for å se om det ligger skjevt. Ligger det skjevt, kan man få ordnet opp i dette kirurgisk

 

Jeg kan bli øm fortsatt, men ikke smerter. Mitt ligger som det skal og jeg får behandling innimellom for dette hos naprapat. Knekker litt i det, tøyer muskler og øker fleksibiliteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...