Gå til innhold

Er det kun Reimatec og Troll som duger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt dette inn på 1-2 år, men har lyst til å høre deres erfaringer også.

Skal handle inn til lillegutt på 17 måneder nå snart. Har sett på Reima-tec dress, den koster rundt 1200,- luen koster nesten 300,- og vottene ditto.

Har råd til å kjøpe dette, men er redd han vokser ut av det, slik at vi må ha en dress til i løpet av vinteren, og det blir jo ganske dyrt.

Han går ikke i barnehage, men vil søke han inn i barnepark i februar/mars.

Vi satser på å være mye ute, og vil jo ha det beste til han, men lurer altså på om det er sånn at disse dressene er absolutt det beste, eller om det er tilsvarende gode dresser i lavere prisklasser.

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt andre dresser og er fornøyd med det :-)

Prisene for dressene har vært fra 200,- til 1000,-. Er ikke alle vi har vært like fornøyde med, men stort sett har de holdt barna gode og varme. Er ofte slitestyrke det er forskjell på, særlig hvis de blir brukt flere sesonger.

Luer og votter til den prisen hadde jeg aldri kjøpt. Men det er meg, da :-)

Skrevet

Vi hadde reimatec til vår datter på 1 år i fjor og skal absolutt kjøpe det i år igjen. Var veldig fornøyd da hun aldri var våt etter kald. Det jeg ikke hadde kjøpt var Reima votter. Hun hadde et par og de var altfor stive for små barnehender så vi brukte ikke de noe serlig. Fikk anbefalt noen av merke Pekkas Kasine som var veldig fine. Gode og varme, men likevel tynne og fine for små barnehender.

Skrevet

Hvis du skal kjøpe dress ville jeg ikke kjøpt votter og lue i samme serie! Det duger like bra med H&M-votter, dessuten skal de vaskes (evt. tromles så ofte) at dyre votter rett og slett ikke er verdt prisen... Dessuten kan de ikke tromles, og som bhg-ansatt (vet at han ikke er i bhg enda) er det irriterende..og ungene blir våte uansett merke... :-)

Skrevet

Etter 16 år i barnehagenbransjen, og 3 år som mor må jeg si at det er veldig veldig stor forskjell på vinterdresser.

Til mitt barn bruker jeg kun Reima-tec, og det blir jeg å fortsette med. Dressene er lett å bevege seg i, de er varme og hun blir ikke våt.

Når det gjelder luer og votter har jeg brukt reima der også, men ser at andre fabrikater er vel så bra. Votter og luer kan lett mistes, og er vanvittig ergelig å miste votter til 300 kr, da er det greiere når de bare kosta 59 på HM.

Har du råd til å kjøpe Reima så syns jeg du skal gjøre det. Babydressene til Reima-tec skal koste 899 opp til strl 98.

Skrevet

Vi har brukt "leketøy" fra Stormberg og er veldig fornøyde med den. Jenat vår ble 2 år i fjor vinter og det var først på ettervinteren hun sprang noe særlig rundt, resten av vinteren satt hun mye rolig i snøen. Hun var ikke våt eller kald en eneste gang.

Skrevet

Rema og Troll kommer best ut i test, hvorav Troll puster best.

Testene går vel på vanntetthet, pusteegenskaper osv.

Skrevet

I nyeste nummer av Foreldre og barn er det test av vinterdresser. Der er det Reima og KappAhls vinterdress som får toppscore. Troll får blant annet trekk for at den ikke er varm nok.

Skrevet

Har jobbet i bhg og sfo i 4år, men syns dessverre at det er mange dårlige dresser ute og går, eks leketøy sin er utrolig stiv og klumpete.

Jeg bruker kun reimatec på sønnen min på 2.5 år og har vært strålende fornøyd, har ingen erfaring med Troll, men tror den, ticket to heaven dresser og HH er bra dresser.

Og sikkert flere og, men det gir jo en god indikasjon at reima og troll er så pop, det er ikke for ingenting at de er det =)

Skrevet

Har hatt stormberg og HH og er strålende fornøyd.

Skrevet

Troll og synes den er fantastisk.

Personalet i barnehagen snakker om at det er den beste dressen....

Skjønner ikke det med at den ikke er varm. Gutten min er alltid varm. Er skikkelig ullfor inni den, kanskje testen er den med fleecefor. Iallefall, den ekstremt gode og varme ullforet i denne dressen, gjør at den er en sikker vinner.

I test for 2 år siden, vare konklusjonen; SUVERENT best og suverent dyrest.... thi hi... :-)

Gutten min brukte dressen og det høljet ned. Han var tørr og like varm og god :-)

Skrevet

HELLY HANSEN for alle penga, til hele familien punktum

Skrevet

Har brukt ReimaTec dress til sønnen vår på 4 i 2 år og er super nøyd . Luen har og holdt mål. Vottene er vi ikke fornøyd med - ikke gutten heller - de var helt glatte på gripeflaten så de likte ham ikke her har vi holdt oss til Hestra vottene - super votter!! En super gave fra onkler og tanter til jul istedenfor en masse leker.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...