Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 alle rare ting nybakte mødre eller mødre generelt klarer å konkurrere om: -"Jeg fødte uuuuuten smertestillende", med hentydning om at da har man født så mye bedre enn de som føder med -"Babyen vår går opp 450 gram i uka!", hallo, om å gjøre å få den mest kompakte babyen eller??? osv. osv. Mødre konkurrerer om å ha den babyen som smiler, ler og sitter først, som reiser seg først som går først, som prater først, som ikke bruker smokk, som slutter med bleie først, som sover best... Er det mulig? Hvem er det det konkurreres mot? Synes det er slitsomt å høre på all denne konkurransen jeg, er det lov å si at man er null interessert i å være med i dette racet? La barna være seg selv og utvikle seg selv i eget tempo? Være mamma på SIN måte ut fra SINE premisser? Bare noen tanker fra meg etter barseltreff og etter å ha lest her inne...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Det beste som er sagt her inne hittil! Heiser flagget for deg;)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 ENIG!!! Har hatt en prematur unge som var veldig liten av vekst og som var forsinka i alt av utvikling. Kjempetungt å forholde seg til den konkurransen.. men kjenner nå med nr to at slike ting ikke betyr så mye for meg, det går som det går. Så lærte nok endel av det ja..
*ale* Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Skulle ikke være anonym dah!!! Dumme knapp..
Chatzy Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 jeg syns det er gøy å sammenligne jeg da.. men det er da ingen konkurranse forde. ikke for min del hvertfall. klompen min er den beste uansett for meg..
winneboo Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Hehe enig med deg der. Men må jo innrømme at jeg er stolt av jenta mi når hun klarer noe nytt å at jeg ofte skriver om det her inne. Men er ikke stolt av henne fordi hun har greid det innen den og den tid, men fordi hun i det hele tatt har greid det Men skjønner tankegangen din altså.
Crazywoman Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Enig med Chatzy. Gøy å sammenligne. man gjør det jo ikke for å konkurrere. Ikke jeg ihvertfall. Syns det er kos å se hvordan gullet utvikler seg. Jeg er jo så UTROLIG stolt av henne:)
Ranveig R Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Godt sagt. Det er klart det er moro å samanlikne babyar, men ein må for all del huske på at alle er ulike og har ulike forutsetningar for å klare dei forskjellige tingene. Synest det er litt trist å stadig vekk måtte "trøste" folk som er lei seg og bekymra når babyen f.eks. ikkje kryper v/ 7-8 mnd. Og så synst eg at dei som har babyar som er seinare ute enn gjennomsnittet må bli flinkare til å skryte av gullet sitt, vi høyrer stort sett berre om dei som kryper v/ 6mnd og går ved 10 mnd.
tullejenta Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Godt sagt, ja... Det er ille nok med prestasjonsangst når man er mamma for førsta gang om en ikke skal sammenligne og ha det på babyens vegne også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå