Gå til innhold

Noen som har samme problem eller som vet råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pumper etter at min lille har fått sitt men jeg klarer ikke få noe særlig ut..det ligger på 20 mililiter ved hver pumping og da er begge brystene pumpet...Det er jo for latterlig å skulle fryse ned 20 mililiter.

Jeg prøver å skulle opparbeide meg et lite lager slik at jeg kan få større frihet til å kunne gjøre andre ting uten å måtte ha med meg gutten min hver gang men det ser jo helt umulig ut.Er det bare slik at jeg bare produserer det han trenger og ikke mer?Rart at kroppen min ikke vil lage mer når jeg øker på med pumpin...Noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fryse ned det lille du får ut, og fylle på med ny melk i samme lagringsemne (f.eks liten boks fra avent...) Dette står det i alle fall i et hefte jeg har fått fra helsestasjonen

Dersom du fortsetter å pumpe deg, evt venter en halv time, evt time etter ammingen, vil produksjonen sansynligvis øke. Jeg pumpet i tre mnd, uten at baby fikk i det hele tatt, og kunne fint regulere mengde med bare pumpa, så tror du skal kunne få opp produksjonen da. Men som sagt kan det hende det vil lønne seg å vente litt etter ammingen.

Lykke til!

Skrevet

Har hatt samme problemet.Får ut veldig lite når jeg pumper.La til gutten bare minutter etter jeg hadde pumpa og han svelget alt han orket, så det er nok mere melk der selv om vi ikke får det ut...Syns jeg får ut mer ved å håndmelke selv om det er en KJEMPEJOBB og tar tid.Bytta også pumpe og det ble litt lettere .Har brukt syntocinonspray også.-kanskje det hjalp litt... ikke veldig men

Skrevet

Hadde det på samme vis. Ble bedre da hun fikk mme på kvelden, da kunne jeg pumpe meg 2 ganger på kvelden. Gikk 2-3 kvelder så var produksjon mye bedre og jeg fikk ut 150-200ml hver gang:) Har brukt siste rest nå.....

Skrevet

Jeg hadde akkurat samme problem som deg med begge mine gutter. Har vel egentlig bare slått meg til ro med at jeg er "tung-melket". Følte problemet lå i at jeg ikke klarte å få igang utrivningsrefleksen skikkelig når jeg skulle pumpe. Kanskje jeg ikke klarte å slappe helt av, var så opptatt av å få ut denne melka, at jeg ble helt stresset.

Mitt råd må være: slapp av! Prøv å koble ut når du pumper, tenk på noe hyggelig og avslappende. Gjerne på babyen din, da strømmer ofte melka... Drikk nok og spis tilstrekkelig.

Går det ikke, anbefaler jeg mme hvis du skal noe spesielt. Vet ikke hvor gammel gutten din er, eller hva du tenker om å begynne med tillegg, men det var det jeg måtte ty til etterhvert. Når han blir større blir det også lettere.

Lykke til!

Skrevet

Bare husk at hvis du fryser oppå må mengden fersk melk være mindre enn det som allerede er fryst, så det ikke tiner. Dersom du ønsker å øke mengden du får pumpet ut, så kan du jo ta et par dager hvor du pumper mellom hver amming og setter i kjøleskapet og hvis han da blir sulten og puppen er tom kan han få fra det i kjøleskapet (fra kopp eller flaske, vet ikke hvor gammel gutten er, ble han født 2.8? da ville jeg gitt fra kopp foreløpig (sånt lite pillebeger)). Da burde du få litt overproduksjon. Kommer kanskje også an på hvilken pumpe du har - dobbel elektrisk stimulerer jo en del mer enn en håndpumpe f.eks. Bortsett fra det stimulerer babyen mest, så du får legge han til så ofte som mulig.

Skrevet

Eg sleit med det samme som deg. Fekk berre ut 20-40 ml. Følte det var mykje meir i puppane enn det. Veldig lite motiverande.

Eg begynte å samle opp i løpet av eitt døgn, og så fraus eg det. gradvis fekk eg meir og meir ut.

Det er viktig å ikkje stresse, då kjem det ikkje ein dråpe! Av og til lot eg babyen suge litt først (ho tok stort sett berre ein pupp i slengen) og så pumpa eg etterpå. Då kom utdrivingsrefleksen skikkelig i gang, og det gjekk mykje lettare.

Skrevet

Takk; ) Jeg får prøve litt til!

Skrevet

PS: Ser her at flere har svart at de pumper på kvelden. Bare husk at du har som regel mer melk på morgenen, så det er kanskje bedre å pumpe da? Det har funket for meg hvertfall.

Skrevet

Det har lite eller ingen samanheng mellom kor mykje melk det er i puppen og kor mykje melk du klarar å pumpe ut.

Tar babyen begge bryst til alle måltid? Eit tips kan vere å pumpe det eine brystet mens babyen et av det andre, utdrivingsrefleksen kjem ofte i gang på den puppen babyen ikkje et av samtidig, og vil gjere det lettare å pumpe.

Om du så pumpar ut kanskje 50ml først, og så lar babyen suge, er det lite truleg at du "tar maten frå han", han vil uansett få den feitaste melka, den som kjem til slutt. Men eg ville ikkje pumpa begge bryst før måltidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...