en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 hvor mye kaker trenger man pr person?? vi blir 20 voksne.. holder det med 5 kaker?? en stor marsipankake feks. og 4 i "normal" size??
* Zoë * Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Har du 5 kaker vil du garantert ha rester igjen. Hvis du går på et konditori og ser på kakene de har der, ser du at det regner mange personer på en liten kake (8 stk tror jeg). Et lite tips: Dropp en kake eller to og lag en fruktsalat i tillegg. Det er iallefall veldig poppis i min familie. Godt med noe friskt sammen alt det søte.
Lumsk Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 5 kaker må da være mer enn nok til to selsap skulle jeg tro. Det blir jo 4 per kake, og SÅ glad i kake er det ikke alle som er. Tror heller jeg hadde gått for tre av typer som "alle" liker og eventuelt servert litt sjokolade eller noe slikt i tillegg.
Lystpåentiljeg Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Trenger ikke så mye kake per person, er vel kanskje greit med 3 kakestykker pr pers, men synes at det må være litt utvalg. Selve dåpskake synes jeg bør være stor nok til at det blir nok til at alle kan få en bit, selv om sjelden alle tar - men alltid noen som tar flere biter. Vi har tenkt å ha marsipankake som hovedkake, så kransekake, sjokoladekake og tja, to-tre kaker til, men vet ikke helt hva det blir ennå (vi blir nesten 30stk).
Stratos med 3 barn Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 Ja, det hørtes mer enn nok ut! I hvertfall hvis du skal ha mat først, går det veldig lite kaker! Satt igjen med mengder etter bryllupet mitt, så nå håper jeg at jeg har lært..... )
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 5. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2006 ja det er sant..men man må jo ikke gå fri for kaker! er livredd for det:) heller 2 for mye enn for lite!! det blir nok 5 kaker!
Lindis :-) Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Vi var 18 voksene, hadde 3 store kaker og en liten og det ble aaaalt for mye :-) Hadde nesten 1 1/2 kake igjen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå