linken Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Jeg begynte å jobbe for tre uker siden. Da var jenta mi 16 mnd. Jeg ammer fortsatt, men hadde egentlig planer om å avslutte snart. Nå merker jeg at hun koser seg enda mer med puppen enn før, og jeg vil holde på å amme en stund til. MEN, kan jeg komme til arbeidsgiver og "kreve"ammefri nå etter tre uker uten? Har jeg krav på lønnet fri (skole, kommunalt) Vet ikke om jeg kommer til å gjøre noe med det....
Expat Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Du faar spoerre! Det er ikke uvanlig at barnet vil ha mer pupp naar mor begynner i jobb igjen.
apan75 Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Det avhenger helt av hvor du jobber. Noen steder har du krav på ammefri så lenge du ammer, andre steder har du bare til barnet når en viss alder.
Nyseryllikberta Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Jeg jobber i kommunal virksomhet, og her kreves det legeattest for ammefri når barnet er fylt et år. Grunner for å få ammefri kan f.eks være at du har lange arbeidsdager, eller at det er påvist eller fare for allergi/sykdom hos barnet som gjør atdet er anbefalt å amme lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå