Gå til innhold

Nå har lillegutt blitt syk......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare 4 måneder og 3 uker. Har gruet meg sånn til han skulle bli syk.

Han sov mye i går og har vært trett i dag og. Litt tett i nesen og hoster en del. Målte feberen i kveld. Den viste først 38,5, nå når jeg la han var den 39. Gav han en paraset stikkpille. Er så redd for feberkrampe. Han orket ikke drikke melk før jeg la ham. Kjenner jeg er litt stresset for det. De trenger jo mye drikke når de har feber. Håper det bare er en liten forkjølelse og ikke en alvorlig innfeksjon som utvikler seg...

Jeg og er forkjølet så er nok jeg som har smittet ham,,,stakkars

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakar liten!

Får håpe det bare er imunforsvaret som bygger seg opp! Jeg tror jeg ville vekket han når det er 3-4timer siden han drakk sist for å få i han litt melk!

Håper han blir fort frisk, god bedring til begge to :)

Skrevet

Takk for det :)

Ja, må nok gi han litt melk i natt...Han pleier vanligvis å sove hele natten gjennom, men nå drakk han jo nesten ingenting før jeg la ham

Skrevet

Huff, kjenner til det. Min på 4 mnd. har nettopp vært syk. Forkjøla og hostet en del. Begynner å bli bedre nå. For 2 netter siden måtte jeg vekke han for å få snørra ut av nesa hans. Han slet sånn i søvne.

Ikke noe gøy når de små er syke men heldigvis hadde han ikke særlig feber og han var som vanlig.

Sambo smittet både meg og gullet : (

Skrevet

Uff, ikke kjekt når de er syke nei...De er så forsvarløse og små...

Hvordan fikk du snuen utav nesa?Brukte du morsmelk?

Skrevet

Ååå, fikk vondt av deg da jeg leste innlegget ditt. Er så trasig når våre små blir syke, spesielt kanskje fordi vi føler oss så hjelpesløse, men vil gjøre så godt vi kan.

God bedring til lillegutt og mor, prøv å gi ham melk snart du.

Skrevet

Det einaste du kan gjere er vel å sørge for at babyen har det så komfortbelt som mulig når han er sjuk. Ha på han lite klede så ikkje han blir varmare enn nødvendig, bytt ut dyna med eit lett teppe.

Det er viktig at han får i seg væske, viss han ikkje vil ha melk, prøv med vatn. Viss han ikkje vil ha vatn, prøv vatn med litt fruktsmak (f.eks. kan du koke eplebitar i litt vatn, kjøle ned og gje kokevatnet som saft). Så lenge babyen har to våte bleier for dagen får han - om ikkje NOK - så i alle fall tilstrekkeleg væske til å klare seg bra i nokre dagar, var beskjeden eg fekk på legevakta forrige gong guten vår var sjuk.

Blir allentilstanden dårleg, er bleiene tørre, kjem feberen opp i 40,5 - 41, eller viss han ikkje er bedre i løpet av tre dagar, ta kontakt med lege. Det er heilt ok å gje paracet for å få ned feberen, og for å dempe eventuelle smerter.

God bedring!

Skrevet

Jeg brukte nesesug for å få ut snørra hans. Kjøpte på apoteket. Effektivt det, eneste som er teit er at den delen som skal inn i nesa er litt stor så det var en liten kamp å få den inn i nesa hans når han kjempet i mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...