Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 14 mnd har så smått begynt å spise selv, brødskiver o.l. som vi legger forran henne på bordet. Men hva gir dere maten i? Fat og kopper kaster hun i gulvet, og snur det på hodet. Derfor legger jeg brødbitene rett på bordet, eller holder fast i fatet. Men dette går jo ikke i lengden, hun må jo lære seg å spise ut av fat. Hvordan gjør dere det? Finnes det noe som sitter fast i bordet, slik med sugekopp feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du får kjøpt sånne med sugekopp ja ;)

Her har det ikke vært noe problem, brødskiva får han delt i to på fat som han spiser selv, middagen går ned med fingrene men begynner å få dreisen på gaffelen, skjea er det værre med :)) Så har nok desverre ingen gode råd til deg, men går ut ifra at det bare er en fase hun går igjennom ;)

Gutten min er forresten snart året.

Skrevet

fat med sugekopp har vi, men de slutter med snuingen etter en stund. I begynnelsen la jeg plukke mat foran dem dvs. biter av alt mulig, og så matet jeg litt innimellom fra skål. Gutta mine lærte tidlig å spise med skje/gaffel. Det ble litt rot, og vi matet samtidig.

Skrevet

Snuppa vår er 14 mnd, hun spiser fra tallerken med både fingrene og skje (hender vi må rette litt på skjeen men hun får mat i munnen hvertfall), hun drikker fra vanlig kopp uten tut ved matbordet,men ellers tutekopp (Magic cup,den er god). Vi må jo sitte med en skje vi også for innimellom er det mer intr å kline utover bordet lol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...