Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor tidlig er det vanlig å begynne med baby svømming??

og er det noen her som har gode erfaringer med å ha barna på baby svømming?? er det lurt å gå både mor og far, eller holder det at bare den ene går??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi begynte på babysvømming når lillesnupp var to mnd, nå er hun seks mnd, og er som en liten fisk i vannet;)

vi stor koser oss, her er det bare jeg som går, siden vi har time på dagen, og pappa jobber:) det går kjempe fint det, da har vi en fast aktivitet i uka, som vi kan kose oss med.

pappa'n har vært med å tatt bilder av oss og hatt en liten tur i vannet han også da, men på vårt kurs er det stort sett bare mamma'ene som er med

Skrevet

har akkurat meldt oss på babysvømming vi :) Skal begynne når snuppa er 3 mnd.. Blir spennede å se hvordan det blir!

Skrevet

Vi begynte når lillegutt var ca 4mnd. Er kjempe fornøyd. Nå er han snart 10 mnd og elsker vann og bading. Skal begynne på vidregående kurs nå i høst. Gleder meg kjempe masse til det.

Jeg har vært alene med han på svømming, grunnen er at kurser er på dagtid og da er jo far på jobb. På kurset hos oss var det vel bare to barn som hadde med seg både mamm og pappa. Er nok vanligst at det er mor som er med alene:-)

Anbefaler på det sterkeste babysvømming

Skrevet

Vi begynte på babysvømming då guten vår var ca 5 1/2 mnd. Det er ulike reglar for kor små babyane kan vere, hos oss må babyen vere minst 2 mnd gamal OG minst 4kg. Jo lettare babyen er jo vanskelegare vil det vere for den å holde oppe kroppstemperaturen (sjølv vatn på 33 - 35 grader er jo egentlig for kaldt for ein liten baby), derfor vektgrensa.

Vi er veldig fornøgde med å begynne på den alderen vi gjorde. Det var babyar ned mot 2 mnd på kurset og, og dei klarte ikkje å henge like godt med i øvelsene. Men dei trivest jo godt i vatnet dei og, så dei har nok utbytte av det uansett alder.

I dag begynte vi på vidaregåande babysvømmingkurs, kjempekjekt å vere i gang igjen!

Det er gjerne lurt å vere to stk, eg synest i alle fall det er greit å ikkje vere aleine med babyen i bassenget. Greit å kunne bytte på å ha han i garderoben (hos oss er damegarderoben STAPPfull av mødre og babyar, det er knapt plass til å bytte bleie, men i herregarderoben er det goood plass) og pappaen synest det er kjempestas å få vere med. Sidan vi av og til er i basseng utanom babysvømminga og, er det praktisk at pappaen har vore med på kurs, så han veit korleis han skal holde babyen og kva signal han har lært.

Skrevet

Vi begynte da vesla var ca 4 måneder. Nå er hun snart 10 måneder og storkoser seg i vannet. "hopper" fra kanten og dykker. Er så flink!! (skryte, skryte...)

Vi prøver å dra begge to, svømmingen er en skikkelig kosestund for hele familien. Vi går på kurs på ettermiddagen. Hos oss er mange fedre med også. Er ganger hvor vi er ganske mange mammaer som står på land...

Skrevet

Jeg vet at det er babyer ned i 2 måndersalderen som er med på babysvømming, men jeg vet ikke hva som er aldersgrensen. Har du anledning, så må du absolutt ta med din baby på svømming. Det er jo så gøy for babyene, og så blir de trygge i vannet. Og har dere anledning til det så ta med far også. Ellers så kan du jo ta med en tante, bestemor eller lignende sammen med deg. Jeg går på babysvømming kl 18, og på de kursene er faktisk alle mammaer og pappaer med :)

Skrevet

Vi begynte når jenta vår var 10 uker. Hun hadde nok ikke kjempestort utbytte av det da, men vi fikk trena på dykkeing/lukkerefleks, samt at det var spennende å samhandle med andre barn :)

Har begynt på nytt kurs nå når hun er 6 mnd, og nå har hun større utbytte av det. Både pappa'n og jeg koser oss, og miniline er opptatt av å se på de andre barna, leke med lekene i bassenget, kjøre badebiler, synge sanger.. tror hun koser seg - har enda ikke gråti i hvertfall :)

Både pappa'n og jeg er med hver gang, er en hyggelig aktivitet vi kan gjøre sammen. På kurset vårt er det både par, bare mamma eller bare pappa, alt ettersom. Mange pappaer går for eksempel for å avlaste mamma...

Skrevet

Vi begynte når snuppa var 6 uker.. det var nedre grense hos oss...

Holder med at den ene går.. men vi har funnet ut at det er mest praktisk at begge går.. men da bader bare den ene. slik at det ikke blir så stress i garderoben etterpå... (den som ikke bader tar snuppa i garderoben)

Men vi har en kjempeliten garderobe da, slik at det er om å gjøre å bli ferdig for det står jo kø å venter på å få dusje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...