Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 nå er gutten vår blitt 4 uker, og da er det vel på tide å prøve tranen!?! men lurer på, hvordan gir dere den? me skje, "sprøyte", flaske?? og hvilken temperatur er den? vi har den i kjøleskapet, men den bør kanskje være i romtemp??
@@@&@@@ Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Eg gir med skei. Har tranen i kjøleskapet. Skyller skeia i godt varmt vann før eg gir tranen, då blir den ikkje så kald. Gir tranen på stellebordet når ho er naken. Legger Mesoft/serviett under haka og godt ned i halsgropa som fangar opp all tran som kjem ut igjen. Vaskar med varm klut etterpå.
mamma`n te Kaja Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Jeg har prøvd å gi både med sprøyte og med skje når hun ligger på stellebordet, men hun liker det ikke noe særlig godt så lar det bare renne ut igjen Så jeg har funnet ut at hun er nødt til å sitte litt mer, så jeg har henne naken i vippestolen og legger en klut under haka hennes.. da gikk det hvertfall litt bedre.. Skje fungere hittil bedre enn sprøyte.. Har kjøpt sånn myk plastskje fra babybjørn
simmi25 Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 skyller skjeen i varmt vann, gir bitte bitte litte grann 4-5 ganger i løpet av dagen, når han sitter i vippe stolen. gir han litt vann etterpå.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Begge mine har fått tran med sprøyte og det har gått knall bra. Jeg gir om kvelden for da er det sjelden det kommer noen gulp....tro meg tran-gulp lukter IKKE godt. Jeg gir også uten klær for det setter veldig flekker om du søler;)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Har ikke gitt noen av barna mine tran, ikke d-dråper heller. Passer på at de får litt sol uten faktor. Jeg og broren min har heller ikke fått en dråpe tran og vi har vært kjempefriske begge to. Hadde 6 dager i følge meldingsboka som jeg var borte fra 1.-9. klasse. Og 2 dager var vannkopper, 2 dager for brukket arm og de 2 siste var omgangssyke. Sier ikke at man ikke sakl ta tran, bare at jeg tror det er oppskrytt. Tror ett variert kosthold holder, vi spiser fisk 2-3 ganger i uka.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Jeg har gitt både med skje og sprøyte. Ut kommer det uansett, og det hjelper ikke hvor mye jeg dekker henne til! Hun klarer liksom alltid å få tranen på klærene eller inn i halsgropa. Ungen lukter tran hele tida, og det er helt pyton! Noen unger venner seg sikkert til smaken, men ikke det lille, rampete trollet vårt! Jeg håper tran gir magiske krefter, for noe skal jeg da ha igjen for at gullungen min lukter fiskeolje! Tranen skal helst gis romtemperert!
Luckyme og vennen Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Vi kapitulerte og begynte med D-dråper! Funker fint som fy..
Gjest Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Vi bruker tuten på en tåteflaske og heller tranen oppi der, så suger han ut selv!! Og hos oss går det kjempefint!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå