Sjokoholikern Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Han er ikke spesielt glad i grøt, så tenkte kanskje å prøve med litt brød... han er nettopp blitt 6mnd. Han fikk en skalk i dag som han storkoste seg med, gnaget på den kjempelenge, men det var ikke mye som kom ned i magen. Hva slags brødtype burde vi starte med og hvor mye om gangen (strl)? jeg er så redd for at han skal sette det i halsen. Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 jeg lurer på det samme, så jeg dytter litt på denne jeg
Kosemaisen :-) Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Du kan godt starte nå...Brød inneholder gluten,så om du ikke har introdusert grøt med gluten enda bør du ta det veeeldig gradvis. Når vi begynnte med brød fikk han bare noen smuler.Så fikk han små biter som jeg bare rev av brødet... Etterhvert som han lærte seg og flytte brødet rundt i munnen og tygge på det skjærte vi det i tærninger. Når du begynner med brød så ta en finger opp i ganen på babyen for å sjekke at han/hun svelger brødet og ikke bare lagerer det.Da kan det fort bli en seig klump babyen kan sette i halsen. Du skal helst gi dem fullkornbrød eller grovbrød. Ikke gi dem loff eller kneip.Det er null næring og tomme kalorier.Grovbrød med sirup bør også unngås pga høyt sukkerinnhold...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå