Gå til innhold

Dpo? Lærling som gravid...?


Fikk en gutt 5 feb 08 :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke testet meg enda, men har syntomer som kvalm, trøtt og vondt i hodet og magen er litt oppblåst, men det hender kanskje ofte siden jeg gikk (går) på p-piller.

Skal ha mens nå 1.9.06. Så skal skjekke iløpet av uka.

Men har lest litt på svar og spm her, og jeg lurer liksom på hva dpo betyr..?

Noen som kan svare meg?

 

Er det forresten mulig at jeg kan forstette som lærling selv om jeg er gravid, får termin 12 mai. Er ferdig med lærlingtida i juli/aug neste år.. Er litt vanskelig situasjon...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dpo er days past ovulation, altså dager etter eggløsning.

Ville ellers bare si at det er normalt med mye symptomer etter man har sluttet med p-piller, så du trenger ikke være gravid. Det er også vanlig at mensen ikke kommer "til rett tid" når man slutter, og mange bruker et helt år på å få syklusen sin stabli. Men det vet du vel? :) men kanskje du er en av de heldige som blir gravid med en gang? Lykke til i alle fall! Har du vært inne på "bli gravid"? der er det mange som prøver, og du kan få svar på mange spørsmål bare ved å lese andre innlegg!

 

Det er ikke noe problem å fortsette som lærling. Det normale er at man tar permisjon tre uker før termin. Så fortsetter du bare etter permisjonstiden! Svar på lærlingetid og graviditet kan du ofte finne på "gravid og student"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for svaret! :)

Jeg har ikke slutta med p-piller da men.. Jeg glemte 3 stk for 2 uker siden. Hadde samleie 2 ganger innen den tiden, legen og apoteket sa jeg måtte ta angrepille så fort som mulig, men var for sent da jeg fikk vite det... Også en graviditetstest etter to uker, altså nå..

Det som er plomlemet er at jeg ønsker og bli gravid, men ønsker også å bli ferdig med lærlingtida før barnet isåfall blir født, er det mulig tror du?

 

Tusen takk for at du svarer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok :) trodde bare du hadde slutta :) når skal du teste da?

Anngående lærligesituasjonen så har jeg ikke peiling! Kkommer jo ann på hvor lenge du har igjen det da.. du får ikke kortet ned lærlingetiden på grunn av en fødsel, men du kan jo kanskje ha minimumet med permisjon og la pappaen være hjemme? Vankelig å gi råd når jeg ikke kjenner situasjonen din så godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg..

Har igjen 10-11 mnd ca. Men vi får se. Prate m de på jobb om det. Er liksom lettere det kanskje...?

 

Har tenkt å teste meg imorgen tidlig, enten hjemme før jeg reiser på jobb eller på jobb. Kommer an på hvor travelt jeg får det før jg reiser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mistet unge, fikk negativt på testen, og gikk til legen. Han sa jeg hadde misten ungen... :'(

 

Jaja.. kommer nok flere sjanser. Nå trenger jeg jo ikke tenke mer på læringtida da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke.

Men jeg er veldig skuffa uansett om hva det var.

Håper på å bli gravid, har tenkt å prøve igjen i oktober. Føles iallefall ut som en god ventetid det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...