Gå til innhold

Jippi! :)


Matja

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så glad for at det er flere i min situasjon her inne! Tenkte at det jo var alt for tidlig å melde meg inn her, men det var det tydeligvis ikke:-)

 

Jeg lurer på ALT!! Fant ut på mandag at jeg var gravid, og etter å ha fortalt det til faren (som bor i England for sikkerhets skyld), så har jeg klart å roe meg siden han faktisk ble glad :-)

 

Jeg ble gravid 12.august, og hadde første dag i siste mens ca 31. juli. Jeg skrev 1. mai da jeg meldte meg inn, men det er kanskje feil? For egentlig er jeg vel bare 4 uker på vei? Og fosteret er 2 uker? Jeg skjønner ikke dette her jeg...

 

Og så lurer jeg på om det er noen som har en liste på hva som er normalt og ikke!! Jeg blir gal av alle spørsmålene og har ikke legetime før 8. september! Er jo litt redd for alt som kan gå galt når det er så tidlig...

 

Skulle egentlig bare si hei til dere andre som har termin omtrent samtidig med meg, så "HEI" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med lille spire, og velkommen i klubben.

 

Du får bare komme med alle spørsmålene, det fins alltid noen som kan svare.

 

Du har helt rett siden fosteret regnes som to uker mindre enn din graviditet... Svangerskapet starter fra første dag siste mens. Så i dag er du 4+2 tror jeg. Er ikke helt sikker, men andre maimammar kan sikkert bekrefte/avkrefte...

 

Vi snakkes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg, og gratulerer så mye:)

 

Jeg brukte terminkalkulatoren på babyverden.no for å regne ut terminen. Jeg brukte også sol.no, og jeg fikk samme dato der.

Ut fra det du skriver så blir vel terminen din litt lenger ut i mai, enn det du først trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er i akkurat samme båt som deg! Fant det også ut på mandag og er ca like langt på veg. + skal til legen neste fredag og ;) Det føles egentlig mest surrealistisk syns jeg. Samtidig veldig reellt, for jeg er så kvalm at jeg knapt klarer å spise. Og puppene er utrolig vonde! Er som å gå med to blåmerker konstant.

 

Jeg gleder meg egentlig mest til det har gått tre måneder og man kanskje føler seg litt tryggere på at det går bra og kan begynne å fortelle det til folk.

 

Masse lykke til! :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk vite at jeg var gravid lørdagen så jeg har da termin 4 mai....men jeg er veldig bekymret...skal det gå bra disse 12 ukene!!!!vil jeg kunne få muligheten å fortelle ALLE det når de ukene har gått...osv...osv

vi har ikke sagt det til noen..og har nå litt over 6 uker igjen...er det store kjanser for at det skal gå bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå kjempebra!! Og det er egentlig litt deilig å være her inne hvor det er så mange som vet det uten at vi kjenner hverandre. Bra å kunne dele litt tanker, erfaringer og bekymringer med hverandre syns jeg!

På babyverden.no fikk jeg en oversikt over alle de viktigste datoene framover, og det var litt gøy:)

 

Vi krysser bare fingrene! Vi har tross alt funnet ting ut veldig tidlig, men da kan vi også slutte med dårlige vaner som kan påvirke. Jeg har for eksempel sluttet å røyke!!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...