Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Hvordan sette sammen et fullverdig kosthold med kombinert mme og fast føde til gutt 6-7 mnd? Tenker nå at han skal få dekket behov for vitaminer og mineraler, samt riktig fordeling av energi. Noen som har tanker om dette?
Gjest Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Jeg gir multivitaminer til lillegutt for å sørge for at han får i seg de vitaminer og mineraler han trenger. Ellers er det viktig at de får i seg sunt fett- blande litt rapsolje i middagen og i grøten. Ellers kan du bruke advocado i middagen, inneholder gode fettsyrer. Grøt som er jernberiket sammen med litt frukt som moses ( frukten gjør at jernet tas lettere opp i kroppen da). Vet ikke hvor langt i løypa du har kommet med introduksjon av fast føde, men jeg begynte med grøt om morgenen, økte etterhvert på med et grøtmåltid om kvelden, så introduserte jeg lunsj- med litt brød eller frukt. Jobber nå med middagen- han er ikke så glad i det for tiden. Men som sagt- sunt fett er veldig viktig i denne vekstfasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå