Gå til innhold

Hvordan fikk dere barnet til å legge seg alene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få til dette? Jeg har prøvd et par kvelder, men føler at alt blir galt, så ender med å ta han opp og la han sovne i armene mine.. Men nå vil jeg gå inn for på alvor å få han til å legge seg i senga si å sovne der.. 3 månter nå... Jo flere råd og metoder, jo bedre.. Pliz hjelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig latt han sovne av seg selv siden han var 2 uker ca. Sitter da ved siden av han så han vet at jeg er der. Hvis han gråter så stryker jeg han forsiktig på pannen og mellom øynene.

Har egentlig ikke noe annet råd enn å la han vite at du er der og at du stryker litt lett på hodet/pannen/mellom øynene hans.

Og ikke gi deg ! Så lenge du tar han opp får han viljen sin og da kommer man ikke ut av sirkelen. Det kan ta lang tid å få de til å sovne av seg selv.

Husker jeg brukte opp til 30 min hver kveld, men det var verdt det. Nå tar det ikke mer enn 5-10 min før jeg kan gå ut av rommet. Noen ganger kan jeg faktisk bare legge han ned, si god natt og mamma er glad i deg, gi han en kos og gå ut.

Hvis han er veldig urolig så tar jeg han opp for da er det mest sannsynlig en rap som skal opp, men da lar jeg han rape også legger jeg han ned igjen.

Vet ikke om det var et greit råd jeg ?

Lykke til i hvert fall : )

Skrevet

jeg fikk ivertfall et godt råd;)

Har pleid å stryke på han og slikt jeg også,men jeg kanskje vært litt utolmodig=)

Skrevet

Ja, man har lett for å bli utålmodig. Jeg også ble det i begynnelsen. Men vi voksne kan bruke lang tid på å sovne vi også. Bortsett fra at vi ikke er like urolig som de små mens vi venter på å sovne da : )

Skrevet

Gutten vår sov lenge i bag, og da vi la han over i seng, fikk vi ikke bysset ham i søvn lengere. Da begynte vi å lese og synge for ham til han sovnet. De første dagene tok det 30 til 40 minutter, men nå tar det sjelden mer enn 10 minutter. Han gråter ikke i det hele tatt da han blir lagt i sengen lengere, og han snur hodet vekk da han begynner å bli trøtt, og legger seg til å sove.

Så lesing og synging har hjulpet oss, og så er det koselig også da...

Skrevet

Koser litt før vi legger henne. Ammet i starten. Det gjør vi ikke lenger før hun skal sove. Synger en sang. Sier god natt og gir en suss på pannen. I begynnelsen gikk vi litt til og fra. Nå går vi bare inn på rommet dersom hun gråter. Da får hun sutt, vi sier god natt og stryker litt på kinnet. Synger kanskje en sang til. Dette gjentar seg til hun sovner. ( Dersom det ikke fungerer i det hele tatt, tar vi henne opp og bysser litt.) I sommer har det vært vanskelig, men nå er vi tilbake i god rytme. Nå sovner hun innen 10 minutter er gått. Trenger ikke alltid gå inn flere ganger heller. Vær tålmodig. Er snart 8 mnd. Har gjort det på samme måte siden hun var 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...