Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min som nå er 19 dager gammel har blitt forkjølet. Det er vel ikke unormalt at disse små også kan bli litt syk, men er feber farlig for dem? Han kjennes varm ut, men når jeg tar feberen på han, viser den 37,8.

Jeg tror jeg en gang har lest et sted at nyfødte ikke skal ha feber. (Vet ikke om han regnes som nyfødt lenger, og om temperatur under 38 regnes som feber...)

Noen som vet, eller har erfaring med dette?

(Har forsøkt å ringe legen for å høre, men der har jeg ikke kommet fram.)

Litt bekymret mor nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under 38 regnes generelt ikke som feber, men usikker når de er så ferske... Virker han ellers utilpass? Snørrete? Fortsett å prøv å ringe legn du, så er du iallefall sikker..

Skrevet

Han er snørrete ja. Almenntilstanden er vel også noe redusert, sover mye... Nei, jeg får vel fortsette å ringe legen!

Skrevet

Hei igjen.

Nå har jeg vært hos legen med han. Ingen infeksjon, så det er sannsynligvis bare en forkjølelse. Men betryggende å ha vært der og fått undresøkt han. Så da kan jeg ta det med ro ;-)

Skrevet

Godt å høre. Fælt når de er så små og man ikke vet hva som feiler de...

 

God bedring da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...