Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Vi skal gifte oss, i all enkelthet. Men, så er jeg så usikker på hvordan løse dette: Han har ingen søsken, bare sin mor og stefar. Jeg har 3 søstre,med menner og alle har barn. Våre barn er 2 og 5 år. Vi drømmer om å gifte oss i utlandet, bare oss med forlovere. Men, så vil jeg så gjerne ha min fam. rundt meg, søstre, svogre, mor og tantebarn. Jeg er veldig nært knyttet til hver og en! Men mitt største problem, er å gifte meg uten å involvere min skjønne datter på 5, som ville storkost seg i selskapet. Jeg dør av dårlig samvittighet...Hun på 2 ville nok ikke skjønt hva hun gikk glipp av. Hvordan ville dere løst det, har dere erfaring med det samme problemet? Tenkte på byfogden, leige et lite lokale på restaurang, spise å kose oss. Bare oss familien på 23 med store å små. For så reise til utlandet, til vårt drømmested, og gifte oss der. Men, det blir liksom å gifte seg 2 ganger! Når vi har hatt fest her hjemme! Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette... Drømmen var å gifte seg i all enkelhet her, bare innom byfogden og så sette seg rett på flyet, reise til vårt drømmested. Men hva med mine barn, grøss, jeg kan ikke utelate dem! Og fotografering, hvordan løse det?? Noen som har giftet seg i lignende sistuasjoner?
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Vi var også veldig i tvil om hvordan vi skulle gjøre det. Vi tenkte på utlandet, men så passet det ikke for den og den, noen forslag ble veldig dyr osv. Så vurderte vi tinghuset. Men både jeg om mannen min følte at det ikke blir riktig. Vi ønsker å bruke kirken og vi ønsker å ha familie til stedet. Har veldig lyst at pappa skal følge meg opp kirkegulvet og har veldig lyst å ha brudekjole. Føler vel at brudekjole på tinghuset blir litt "mye". Det var altså alltid et men og jeg følte vel egentlig hele tiden at jeg hadde mest lyst på det tradisjonelle bryllupet, dog enkelt. Så vi har bestemt oss for å gifte oss i kirke. Jeg skal ha brudekjole og pappa skal følge meg opp kirkegulvet. Vi skal ha middag for bare den nærmeste familie. Vi blir ca 15 stk. Har funnet et koselig lokale/adskilt del av en restaurant hvor vi får være bare oss. Menyen er alt inkl. (bryllupsmeny), dvs 3-retters med drikke, bryllupskake med kaffe og likør/cognac. Og vi får benytte lokalet til kl 02. Så for oss blir det ingen tradisjonell fest, men en koselig familiemiddag som varer akkurat så lenge som vi føler for. Vi tenkte i begynnelsen å ha barna til stedet (eldste er da 6 år og minste nesten 2), men fant ut at det blir bare kjedelig for dem. De skal få være med i kirka, og så skal vi få noen til å passe dem etterpå. Jeg har ikke lyst å springe rundt etter minstejenta hele tiden. Og hun vil ikke klare å sitte stille hele middagen.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Glemte å skrive at dere må nok bare gjøre slik som dere føler aller mest for. Evaluer og finn ut hva du har mest lyst til. Vi brukte noen mnd på denne prosessen, men til slutt fant vi den løsningen som vi føler blir best for oss! Det er jeg sikker på at dere også klarer! Hva med å gifte dere på tinghuset, ha barna til stedet med familie. Så ha en lunsj med familien for så å reise utenlands på en koselig ferie (med eller uten barna- alt etter hva dere føler for).
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 jeg fortalte om våre bryllupsplaner i københavn på tråden Hvordan lage et enkelt lite bryllup? Tips? du kan jo se om noe sånt ville vært noe for dere... jeg synes vi kom rimelig fra det, i hvertfall med tanke på at vi har enormt mye familie, slik at en tradisjonell bryllupsfest villle blitt latterlig dyrt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå