Gå til innhold

Svelging av vann på bebisvømminga / utslitt etter timen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bebis svelger en del vann på babysvømmingen. Kan ikke det være fare for infeksjoner? Vannet hjemme koker jeg før han drikker det, mens han tar store slurker badevann på svømminga. Vannet er ikke kloret...

Dessuten blir han utslitt. Sist sovnet han i armene mine på vei ut i bilen. Er det flere som har opplevd dette?

Knøttet koser seg, men jeg er bekymra. Gruer meg til å dyppe han under...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har også akkurat startet på babysvømming. Babyen min er 3 måneder gammel.

Har også tenkt på det med svelging av vann... I svømmehallen vi går er vannet kloret så infeksjonsrisikoen må jo derfor være lav. Til gjengjeld tenker nå jeg på om all kloren kan være så bra! Uansett, vil jeg gå ut i fra at svømmehallen du går i regelmessig må ta vannprøver i babybassenget så det er forsvarlig at babyene bader der og sluker litt vann... det er jo umulig å unngå. Du kan jo høre med svømmehallen om dette.

Min sønn ble også veldig utslitt etter svømmingen (har bare vært en gang). Men han var i kjempe humør under hele timen så jeg tror bare han var utslitt på en positv måte. Babyene får jo rørt seg på en helt annen måte enn de er vant til og blir sikkert mer fysisk slitne enn de pleier. Min sønn sov faktisk i 3 timer etter sist time og han pleier sjeldent å sove mer enn 1 time i strekk på dagtid. Så lenge babyen din virker glad og fornøyd under timen tror jeg ikke du skal bekymre deg for det. Og begynner han å sutre eller virke utilpass under timen er det jo bare å gå opp litt tidligere. Det har de i hvert fall understreket veldig der vi går - følg babyen og ikke press han/hun til å bli lenger enn han/hun vil.

Jeg ser heller ikke noe fram til å dyppe han under vann. Men det er jo helt opp til oss selv. Hvis vi ikke føler at babyen (eller kanskje mest oss mødre;-) er klar, så trenger man jo ikke.

Lykke til videre med babysvømminga!

Skrevet

Takk for svar! :)

Skal jammen ringe å sjekke det med vannet. God ide!

Lykke til videre med svømminga dere også:)

Skrevet

hei hei!

vi er straks ferdig på kurs 1 i babysvølmming, og jeg lover deg, det blir bare bedre og bedre!!! :)

nå plasker og spruter hun og er tydelig fornøyd med bade bading og dykking! syns det var slitsomt i begynnelsen, for man må jo planlegge og gjøre så godt man kan for å møte opp med en mett og uthvilt baby, og det er jo ikke alltid like lett, men det også blir lettere etterhvert! i dag har vi hatt vårt første sende dykk, d.v.s at instruktøren dykka vesla og sendte hun til meg, under vann!!! trodde aldri jeg skulle tørre å dykke jenta mi under vann jeg, men nå dykker hun som bare det, hver uke!!!

hun sover og er sliten etter timen, men storkoser seg i vannet, sammen med de andre baby'ene:)

masse lykke til, og kos dere på svømming!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...