temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Sier til meg selv at en ikke er eldre enn man føler seg, men... Saken er at jeg føler meg ganske gammel for tiden, sukk... Hør bare - nærmer meg 40 - svært nedsatt hørsel og øresus - overvektig (det skal det bli slutt på) - gammelmannsdiabetes - dårlig syn (klarer ikke lese uten briller) - alderssymptomer (orker ikke feste, legger meg tidlig osv) Ikke for å sutre altså, men jeg sutrer litt likevel... Jeg syns ikke det er så fantastisk å nærme seg 40, jeg! Sur hilsen fra Nesodden
Reveenka Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Å ikke bli førti! Det hadde jo vært mye verre? Mager trøst kanskje, men det får duge c",)
Trollmora Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Neimen hallo? Jeg nærmer meg 41! -endel kilo for mye -merker at jeg må bruke armene utover når jeg skal lese (har hatt briller i mange år pga nærsynthet) -orker sjelden å feste men vi koser oss med venner på middag og vin - har to viltre krabater som gir menig med livet -en jobb som, selv om den til tider er kjedelig, gir overskudd Se heller frem til en fin mulighet til å feire med familie og venner! -arranger en jentekveld med "gamle" venninner på spa eller rødvin (eller begge deler) Ta en tur ut i skogen og kjenn på høstlukta ....og som Reveenka skrev: hva er det motsatte alternativet? Ha en fin bursdag:o)
Gummelillan Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Du det du beskriver som alderssymptomer har jeg egentlig hatt ganske lenge jeg da... Er ekstremt lite ivrig på fest for tiden og har egentlig vært sånn siden jeg fikk unger for 6 år siden. Men er ikke det bare kroppen og hjernens måte å få oss til å fokusere på en og en ting om gangen da? Nå er vi småbarnsmødre og da blir du liksom ikke sååå kul på fest likevel. Tar det igjen senere vet du! Og nå kjenner jeg deg da ikke noe særlig, kjære Tonetrollet, men mitt inntrykk av deg er da at du på ingen måte virker gammel!!!!!!
Ronja65 Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Hallo. Det var deilig å fylle 40... Nå er jeg 41 1/2..Hjelp!!!. Begynner også så smått å få lyst på et barn til....(far har veeeeldig lyst) Sliter også med noen kg ekstra... men har ikke vi nettopp født deilige unger da:-)). Det der med fest... Tja... takker ikke nei, til et hyggelig lag... men er ikke sist i seng lengre:-)).. Men ut på byn, det har jeg ikke orket på mange år....Er jeg trøttere nå? Jo kanskje lit, men det hjelper faktisk og ikke arbeide turnus... Min mor har en ny ungdomstid på diverse dansbandsgaler. Kanskje det er det neste??? Den ungdomstiden har hun i og for seg hatt de siste 20 årene:-) Søren!!!!!!... glemte jo.....når vi er 50+ så har vi fortsatt små barn og er veellldig ungdomlige... Dansbandsgaler.... det er bare for eldre som trenger motsjon...:-)).Vi har ikke tid og bli forelsket i Christer Sjøgren:-)))))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Kjære trollet mitt:-) - Ja du nærmer deg 40, men det gjør jo fillern meg jeg og! - Tenk alt du slipper å høre på pga nedsatt hørsel (jeg har det på det ene øret og vender ofte det til;-) Øresusen er verre, men hørte det var noe nytt på vei i markedet mot dette:-) -Overvektig, tja hvem er ikke det, forskjellen på oss to er at du faktisk gjør noe med det, mens jeg fremdeles tror jeg skal spise for to:-) -Diabetes 2 høres bedre ut, og er en diagnose som kan gjøres noe med - se punkt over:-) -Spis blåbær, masse blåbær, da luteinet i blåbær har meget positiv effekt på synet i tillegg til at blåbær er en sterk antioksidant :-) Men det finnes også mange tøffe briller på markedet (ikke nødvendigvis colabunner;-) -Det er viktig å hvile masse, slik at vi holder oss uthvilte til vi skal begynne å vanke på dansebandgallaer - HA HA HA Jeg tenker at vi nok snart skal ta oss en liten jentefest jeg! Tenk så gøy da, vi begynner midt på dagen så vi ihvertfall holder til kl 22.00:-) Tror du kommer til å bli en aldeles nydelig 40-åring jeg tonetrollet:-) Go`klem fra meg
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 30. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 30. august 2006 Så utrolig søte dere er, alle sammen! Tusen takk!
strikkballen Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 He, he, denne måtte jeg bare svare på. 40 er jo ingenting...! Jeg blir snart 42, og har heldigvis glemt 40-bluesen, som jeg også fikk med stor kraft, ihvertfall et par dager. Fordel med små barn da, gitt - man får minimalt med tid til å gruble og føle seg gammel... Jeg er også langsynt, har fått grå hår og de siste kiloene sitter stuck. Men so what. Nå for tiden trøster jeg alle venninnene mine som snart blir eller nettopp har blitt 40. Også er jeg så heldig å ha en superflott venninne på 50 som er en kjempeinspirasjon. Og en veldig sprek mor på 70. Synes liksom det hjelper å ha noen "heltinner"...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #12 Skrevet 31. august 2006 Men tonetroll2, du er i din beste alder!!! og å legge seg tidligere og feste mindre er ikke aldersbetinget, det er nok livsstilen, det kreves en opplagt kvinne til tidligere morgen med små hjerteknusere ( det er jo ofte da de er på det gladeste og mest opplagte) Men jeg skal ærlig innrømme at jeg sutrer litt av og til jeg og, er jo snart 42..... det går over. klem,klem,
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 31. august 2006 #13 Skrevet 31. august 2006 huff nå er det alderen som tar meg også, denne var fra meg,jeg kom borti an....knappen, snakk om surrete klem,klem
Northernlights Skrevet 31. august 2006 #14 Skrevet 31. august 2006 40 er vidunderlig godt =) Synes faktisk det, jeg! Helt sant! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå