Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Noen som har noen tips til hvordan gjøre dette mest mulig smertefritt? Jeg ammer fremdeles om natta, men han er over åtte måneder og snart ti kilo, så helsesøster ba meg slutte med det. Jeg vet jo at han ikke trenger det, og jeg vet også at han våkner når vi kommer og legger oss om kvelden. Hvis vi ikke forstyrrer ham, våkner han ikke, så det hadde kanskje vært greit at han byttet rom snart? Vi hadde tenkt at de skulle dele rom (hun er fire år, og innstilt på at de skal dele), fordi vi bare har to soverom i den etasjen vi selv sover i. Hun legger seg en time eller to etter lillebror, så det kan jo hende han våkner når hun kommer og legger seg også, men jeg tror det er lettere å roe ham tidlig på kvelden, enn sen kveld/natt. Hvordan gjorde dere overgangen til eget rom mest mulig smertefri? Nå må det sies at jeg hadde et halvhjertet forsøk en kveld jeg var alene med dem, men etter sutring/"skravling" fra ham og så gråt fra dem begge halv ti på kvelden, ga jeg opp og flyttet senga hans tilbake til vårt rom igjen... Ikke lett dette her! Håper det er noen som har erfaring med å dele rom/flytte minstemann inn til den eldste osv. Hva gjør jeg?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Vi flyttet minstemann over til storebror da han var 4 mnd. Storebror var da 2 år og 2 mnd. Det gikk smertefritt. Minsten legger seg først kl 7 og en halvtime etterpå legger eldste seg. Sålenge vi ikke har på noe lys og er helt stille, så går det kjempefint!! Nå er minsten 9 mnd og de er så vant til å sove sammen at de ikke våkner selv om den andre prater eller hylskriker... Det virker nesten som de savner hverandre også hvis den ene sover borte. Det er viktig å være konsekvent i prosessen. Kanskje dere skulle prøve å legge minsten på det nye rommet mens storesøster var borte en natt. Så ble han vant til å sove der først. Og så kan dere prøve å legge begge to der inne dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Må bare kommentere at det er en dum helsesøster du har... Hvis dere begge trives med nattamming behøver dere da ikke slutte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå