Gå til innhold

Morsomme historier og nybakte fedre?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skriver en bok beregnet på gravide og førstegangsforeldre.

Tanken er at de som er gravide og føder sitt første gang skal få litt startjhelp fra andre som har vært gjennom dette før dem.

Jeg kom på denne ideen etter at jeg fikk min første sønn for halvannet år siden og var helt grønn og uerfaren, og satt med "tusen" spørsmål som jeg måtte finne ut av selv.

Til saken: I denne boka har jeg et kapittel som heter "Utrolig, men sant" og det handler om hva fedre i "ammetåka" eller hva man nå skal kalle denne tåka de befinner seg i, kan få seg til å gjøre.

Mange menn gjør og sier også mye rart når de er på sykehuset og venter sitt første barn. Tror mange ikke er helt ved sine fulle fem!

Håper noen der ute kan hjelpe meg med noen morsomme historier,

da dette vil gjøre boka enda bedre!

På forhånd tusen takk!

Boka, som jeg foreløpig ikke har bestemt tittel på, bli utgitt i oktober, så vi har ikke all verdens med tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, manden min har som mange andre fedre pusset tenner med sinksalve. Han sa det var ikke noe tess...

Og så hadde han lang svangerskapspermisjon og skulle "fiske masse", glade tanker om sovende baby i vogna på brygga. Utstyrsinnkjøp ble trenert ("Du får jo så masse tid til shopping når du har "fri""), og han kom aldri så langt, nei...

Skrevet

Pappaen skulle bade sin førstefødte.Han hadde hatt vann i badekaret under stellebordet,funnet frem ren håndduk,og tok av bleien.

Og da skjer det som ikke skal skje...babyen begynner å presse for å bæsje..

Det første han tenkte,var at håndduken ikke måtte bli tilgriset,så han satte hendene sammen,og tok imot!!!

Isteden for å la det komme på håndduken,og ta en ny etterpå...

Skrevet

Vel, da vi nettopp hadde brukt 32 timer på fødestua og endelig skulle få sove litt på pasienthotellet - totalt utslitte - så tok det bare minutter før mannen min sov. Jeg var så sliten og tummelumsk at jeg bare lå der og glodde i taket. Etter at mannen min hadde sovet i omtrent 5 minutter (det var ca. 50 timer siden han hadde sovet sist), bråvåknet han, satte seg opp i senga, så bort på babyen som lå og sov, så kikket han _veldig_ forundret bort på meg, nølte... så la han seg ned igjen. Da han våknet noen timer senere sa han at da han hadde våknet hadde han ikke kjent meg igjen - han hadde kontroll på babyen - at det var hans, men hvem i huleste var hu dama som lå ved siden av han??? Jeg kommenterte tørt at det var _veldig_ lurt av han å ikke si noe akkurat der og da...

Skrevet

Da vi fikk vår førstefødte for to år siden tok fødselen laaaaang tid. Men da det endelig ble tid for pressing heiet mannen min så mye og var så ivrig at da hodet kom til syne, stoppet jordmor opp og stirret strengt på mannen min; "Nå! Tier du st....eh må du ikke si noe". Han heiet litt for mye:)

Vi har også hatt mye moro med de gangene (ja det ble flere) han skulle ut i sykehuskiosken for å kjøpe seg kaffe under fødselen. Da måtte han gå sikksakk mellom kvinner med rier som gikk frem og tilbake ute i gangen. Han var ikke særlig høy i toppen da. Ikke det kjekkeste en mann gjør.

Det hører også med at etter de to fødslene vi har vært gjennom har min mann brukt sine to fødselsuker til å begynne med store prosjekter. Dette er jo ting han skulle gjort på forhånd. Jeg har sett dette hos flere av naboene som har fått barn også. Liksom mannens redebyggingsbehov kommer litt sent.

Ikke helt nybakt far men; Min far presterte i sommer og ta med sinksalve på ferie. Han har nettopp fått seg tatovering og trodde at all salve er salve. Han skulle smøre tatoveringen sin....

Lykke til med boka!

Skrevet

Rett etter at vår første kom ut av magen sier jeg at det ble en gutt. Hvorav min mann svarer: "hvordan så du det?"

Skrevet

Tusen takk til alle som har bidratt så langt!

Her var det mye morsomt, og jeg ser ikke bort i fra at alle historiene kommer med!

Håper på flere historier!!

Skrevet

Kanskje ikke akkurat en historie, men jeg syntes det var litt søtt da pappaen til sønnen vår fortalte folk at vi hadde gitt han litt "mors-erstatning"... Hadde ikke hjerte til å fortelle han at det var en liten stavelse som manglet..

Skrevet

lillegull ville ikke sove om nettene den første måneden,så var veldig i tåka begge to her. så når pappa-permen var over, og pappa måtte stå opp kl 6 for å gå på jobb,så måtte eg sparke han utav senga. han var helt vekke så han glemte nista si hjemme og sovna på jobben.

den første måneden bæsja lillegutt myyye hver natt,så me måtte stå opp å skifte hele tiden,noe me byttet på. da det var hans tur, gikk han inn på stellerommet, og sko til å skifte. da hører eg plutselig et wræææl, og det var ikke fra lillegull.da eg sprang inn på stellerommet så eg pappaen me bæsj over heeeele seg og maaassse på gulvet.hehe da måtte eg le=) dette skjedde vel to ganger. de andre gangene lærte han ,så han sto heller på siden av stellebordet,så det kom bare på gulvet i stedenfor:P

er jo også veldig morsomt når pappaer skal kle på babyen...da ender det alltid opp med klær som er alt for store, og som ikke matcher i det hele tatt=)

Skrevet

Min mann hadde for første gang huset alene etter vi fikk vår lillegutt..

Det begynnte og bli varmt i været og noen kamerater av han kom på besøk for å sitte på terassen og ta seg noen øl...

Når det lir litt utpå kvelden skal de ha baylis on the rocks.

Her på Jæren blir baylisen ofte blandet med melk før den shakes med is...

Men min mann fant jommen isbiter av melk i fryseren.Godt fornøyd serverte han dette til sine kamerater,som var lykkelige uvitende om at dette faktisk var isterninger av morsmelk!

Skrevet

I begynnelsen så sov vår lille pode veldig lite og natten var da han sov minst.

Både jeg og pappan var stup trøtte men vi delte på "jobben" og tok ham etter tur:)

Så en natt våknet lillegutt og pappan stuper opp av sengen og jeg tenkte gud så deilig, jeg kan sove:)

Så kjenner jeg noe roting og styring ved siden av meg men tenkte ikke noe over det. Ser pappan bysser på ett eller annet og går ut av rommet og opp på stua.. var noe som ikke stemte.. lillegutt lå enda og sutret i senga si.. så kommer pappan snublende ned igjen, legger pent fra seg...

HODEPUTA si og tar med seg lillegutt:) Kan tenke meg den puta var sulten ja hehe:)

Skrevet

Kanskje ikke så morsomt men

lillegutt bruker å få sove i senga vår om morningen.. og vi har en puppegal gutt som skal ha mat hele tiden og får han tak slepper han ikke..

så ligger lillegutt å leter å blir så glad når han endelig finner noe som kan ligne en brystknopp.. var litt hårete med den dug så det holdt.

pappan våkner i fortvilelse av at noe sitter fast på brystkassen hans og prøver å dra babyen av... men babyen vil jo ikke sleppe, han var jo sulten så det endte med det sugemerke på "puppen" til far:)

Fikk veldig mye skryt etterpå at jeg ammet for det var jo vondt hehe:)

Skrevet

Hahaha, nå lo jeg så jeg grein!

Så deilig med en ordentlig latter :)

Denne skal jeg vise pappaen til gullet!

Skrevet

Var vel ikke helt nybakt..

Men når vi fikk eldste, kom hun fem uker før termin, jeg ble akuttinnlagt etcetc..

Iallefall måtte han hjem å pakke til meg i full fart.. Passe redd og stressa.

Kom tilbake med

5 tynnstrømpebukser

2 bikinier (må nevne at dette var november)

en Levis jeg ikke hadde passa på månedsvis

6 tskjorter

joggesko

tamponger

Jajamennsann,.,,

Skrevet

Dette var bare for et par uker siden. Poden er fire måneder og mor skal på byen på konsert, og hele opplegget begynner klokken 5 så pappaen skulle mate og legge småen selv.

Stakkars mann fikk ikke i småen en dråpe, også er han ikke den med mest tålmodighet heller, han er typen til å prøve i 1-2 minutter for så å gi opp og si "dette går ikke". Og innen leggetid klokken 7 var småen helt hysterisk. Etter dette kom det sporadisk telefoner fra en fortvilet desperat mann som ikke er mer til mer enn to minutters babygråt.

Klokken 21.00 gav han opp og satte småen i bilen, tok med seg en pose fryst morsmelk og kjørte ned til meg, så stakkars meg måtte inn i baren og låne mikrobølgeovnen (flaut ja) og ut for å mate småen i bilen.

Så kjørte de hjem og småen sovnet i bilen. Men med en gang de kom innenfor døren våknet han og satte sirene på igjen. Det endte med at småen sovnet klokken 23.00.

Da jeg kom hjem var det første jeg fikk høre: "ALDRI MER"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...