Gå til innhold

Introdusere "bare" et og et måltid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan man begynne å gi både middag og grøt til kveldsmat?

Hun får nå grøt på formiddagen. Har aldri vært noen storspiser (fått mme siden hun var ca. 3.5 måned), og er overhodet ikke begeistret for flaska. Men jeg har nå gitt henne forskjellige smaksprøver, både på flere typer grøt, fruktmos og grønnsaker/middag. Og funnet fram til noen få ting hun liker. Men skal jeg øke sånn at hun nå får to grøtmåltider? Eller kan jeg tilby både to grøtmåltider og middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hcis jeg forstår deg rett, er det sånn at hun enstund nå har fått et grøtmåltid om dagen. Da kan du godt introduserer middag, men tror vel kanskje det er lurt å ta et måltid av gangen. Enten mer grøt eller middag. Hvis begge blir tilbudt samtidig og hun viser seg å reagere negativt, er det jo ikke godt å vite hva som utløser det.

Skrevet

Ja. Hun har fått et fast grøtmåltid på formiddagen i et par uker.

I tillegg har jeg gitt henne smaksprøver på både annen grøt og middag. Sånn hver for seg, for å se om hun liker det og/eller reagerer på noe. Slik at jeg nå vet om noen ting som hun liker og hun ikke reagerer på. Derfor jeg tenkte at man kan kanskje begynne å gi fast både middag og grøt til kvelds. Likevel vil jeg prioritere kveldsmaten hennes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...