Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Hvis det skulle komme opp på intervju (1,2,3,.....) hva skal jeg legge krav om da? Sist jeg jobbet - 3 år siden - jobbet jeg gjennom vikarbyrå og fikk 125,- Dette er samme type jobb. Hvor mye skal jeg gjøre krav om da!!?? det må jo være mer enn i vikarbyrå
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Er ikke lønnen fastsatt da? Om de spør, så si iallefall at du ikke vil gå ned i lønn. En gang jeg var ganske så desperat etter jobb gikk jeg langt ned i lønn, og fikk derfor jobben. Så krever du for mye kan du risikere at jobben glipper ut av hendene på deg. Du bør finne en middelvei.
Du og jeg og vi fire Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Jeg ville sagt at jeg forventet å få samme lønn som en annen som gjør samme jobb ved bedriften. Må jo ta ansinitet i betraktning og da.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 jo det kan jo godt være den er fastsatt... bare tenkte hvis jeg ble spurt - hva jeg skulle savare da... men nei, jeg går ikke under det jeg hadde!
prekæs Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Du skal vite din verdi. Hvis arbeisgiver tilbyr mindre enn du mener du er verdt, skal du ikke ta jobben. Har selv vært arbeidsgiver og så det som positivt når folk ikke var villig til å godta hva som helst i lønn.
Gjest Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Hva slags type jobb er det snakk om? Finnes det ikke tariffer eller statistikker som sier noe om gjennomsnittslønn for denne type jobb, i forhold til ansiennitet? Sjekk litt opp på forhånd (med fagforeninger el.), så vet du hva du kan forlange uten å føle deg usikker. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Som regel snakker man ikke om lønn i første intervju runde. Dette er noe som kommer senere når du har fått ett tilbud fra de.
Gjest Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Det er ikke min erfaring. Lønn har alltid kommet opp som tema når jeg har vært på intervjuer. Og det er alltid arbeidgiver som har tatt opp temaet. Men det er sikkert forskjeller avhengig av bransje og arbeidssted (?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå