Gå til innhold

p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enda ikke blitt 30år, men legen min har allikevel ymtet på om jeg ikke skal bytte ut p-pillene mine med spiral. Nå begynner du jo å bli såpass gammel sa hun.

Er det slik at fra 30år bør man ikke bruke p-piller? Jeg ønsker ikke spiral eller p-sprøyte. Spiral er for meg fremmedlegemet i kroppen som ikke har noe å gjøre der, og p-sprøyten har jeg hørt mye negativt om. Har hørt om de som må vente 5år med å få barn.Jeg vil jo ha flere barn. Hva skal jeg da bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det avhenger av helsetilstand ellers. Jeg ble i en alder av 35 fortsatt anbefalt p-piller av min gynokolog. Kom bare aldri i gang med de så nå sitter jeg med en nydelig liten frøken i stedet ;-)

Skrevet

Har lit problem med å forstå at du ikke kan fortsette med dine p-piller.

Da dem fungerer fint for deg. Noen mener at p-piller kan forebygge for benskjørhet og eggestokkskreft. Du har en liten økt risiko for brystcancer

Hvis du ikke røyker, har et normalt blodtrykk og ikke har brystkreft i familien, så tror jeg at du bare kan fortsette med dem.

Det er ikke lurt å bruke p-piller hvis du foreks har hatt en blodpropp tidligere.

P- sprøyte kan være lit dumt, nettop fordi det kan ta lang tid å bli gravid igjen. Dessutom er det ikke så lett å bli kvitt stoffet i kroppen, hvis du skulle få uønskede bivirkninger.

Jeg har selv problem med cyster på eggestokker og fikk anbefallt å begynne med p-piller av min gynekolog når jeg er ferdig å amme. Jeg er 41 år. P-piller er fint for meg, da jeg ikke får eggløsning og dermed cyster.

Lykke til. Du kan jo spørre han hvor han tar sin redsel ifra? Kanskje han har en fersk forskningsrapport liggende?Eller om det bare er synsing fra hans side.... Det er nemlig mye av det...

Skrevet

Normalt kan man jo bruke pillen til man er 35. Men du kan også vurdere p-ringen, da den gir lavere østrogen-dose enn pillen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...