ღhælgelainnღ Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 nå har vi prøvd i over 2 uker med å gi henne grøt, men det tar veldig lang tid. Hun sliter med tunga og det meste av grøten kommer bare rett ut igjen. Hvor lenge holdt dere på før matingen gikk greit? Prøver også å dyppe litt frutti oppi for smakens skyld, men det virker ikke som det har noe å si for henne. En annen ting. Merker at hun har blitt mye hardere i magen etter at vi begynte å gi henne grøt. Nå kommer det som regel bare noen tørre klumper i bleia og tidligere var det skikkelig flytende. Kan det være plagsomt for henne når bæsjen blir så tørr? Hva kan vi gjøre for å hjelpe henne til å unngå treg mage?
Livmor Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 For å unngå hard mage kan du blande malt i grøten. Kan også prøve sviskesaft, men det er ikke nok for noen barn. Det tok nok et par uker her i gården før lillegutt fikk dreisen på grøtspisinga. Bare fortsett å prøve. Plutselig en dag har hun virkelig skjønt det og grøten går ned på høykant:)
NickNoLte Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 og i denne gården har det gått to mnd og vi prøver fortsatt! Vel.... begynte da han var 6 mnd,men ville ikke ha.. gapte ikke over skjeen i det hele tatt, fikk lurt litt inn i munnen, men det ble bare spyttet ut... Prøvde en stund, men hadde 3 uker pause i ferien. Var ikke bedre etter det.... Så ga jeg ham skive, det spiste han litt av, så jeg tenkte ok - da får vi bare gi skive da... men han spiste ikke så mye, så jeg er ikke sikker på om han ble så mye mett på det.......?? leste her inne om hipp sin vanilje og hvete grøt - at den hadde vært suksess for noen som ikke ville ha grøt.. prøvde det igår, og fikk ganske så mye grøt i ham! - og han gapte over selv :-D kanskje du skulle prøve den du og!!?? (kjøpte den på prix)
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Babyer er veldig forskjellig, men vi forsøkte av og på i 2 måneder før hun ville spise grøt. Hun nektet rett og slett å åpne munnen. Men så begynte vi å sette henne slik at hun såg at vi spiste, og plutslig fikk hun interesse av å følge maten inn i munnen vår. Jeg tok da små brødsmuler å ga henne, og hun gapte! For oss var det en stor seier etter 2 måneder. Og når hun først begynte å gape, spiste hun ganske fort grøt også. Har prøvd mange forskjellige, men Hipp sin risgrøt m/banan og fersken går ned på høykant. Jeg gir noen te-skjeer med sviske når hun får grøt, frukt eller noe annet fast føde. For her også ble avføringen veldig tørr. Har forsøkt det bare noen dager, så vet ikke helt hvor godt det fungerer egentlig. Kan være at hun også ikke er moden til å spise grøt ennå? Vi pleide å forsøke i ca. 1 uke, for så å gjemme bort grøten for ikke å stresse henne opp, eller gjøre henne lei av den teite skjeen som kom hver dag. Prøvde på nytt etter ca en uke. Sånn holdt vi på, til hun fant ut at hun måtte utforske hva vi hele tiden puttet i munnen vår. Kan være slitsomt dette, så ønsker deg masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå