Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Han er 5 1/2mnd og snur seg fra rygg til mage, men ikke tilbake. Fikk først høre jeg ikke skulle la han sove på magen siden han ikke greier snu seg tilbake selv, mens mamma sa det er greit...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Så lenge barn ikke selv kan snu seg tilbake på rygg, må de ikke sove på magen. Når din mor hadde småbarn var det helt vanlig å la babyer sove på magen, men etter å ha forsket på krybbedød er man gått helt bort fra dette. Du bør kjøpe en babysafe til han selv lærer å snu seg tilbake.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Babysafe, hva er det? Min ligger også på magen, kommer ikke til rygg selv enda. Ligger på magen om natten, kan vel ikke stå opp hele natten og snu han.
Livmor Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Babysafe er en "pose" som babyen sover i. Den festes rundt sengen og strammes sånn at de små kan snu seg over på siden, men ikke helt over på magen. Kjøpes i babyutstyrsforretninger f.eks. Har vært redningen for en del foreldre som sliter med barn som snur seg, reiser seg osv. Så lenge barnet klarer å løfte hodet selv og snu det fra side til side er det ikke krise om de skulle havne på magen. Man kan jo ikke passe på hele natta heller. Men ryggleie er absolutt å foretrekke, ihvertfall til over 6 mnd.
Anno Nym Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Jeg spurte min gode helsesøster om dette, og hun sa at så lenge de snur seg selv, kan en jo ikke sitte våken hele natten?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Min sønn har sovet på magen stort sett siden han ble født. Han var ikke å få til å sove på rygg. (Hylte i opp til 3 timer, uten å sovne da heller) Prøvde babysafe jeg og, men etter at han snudde seg selv, ble det farligere enn at han sover på magen, for babysafen hang jo igjen, og han klarte å snu seg likevel.... Det viktigste etter det jeg har hørt, er at de klarer å løfte hodet og snu det fra side til side selv. Kan han det, skal det ikke være noe problem. :-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Ok, det er det som er babysafe.. Har hørt om ulykker der ja.. Ikke bra når de allikevel kommer på magen.. Nei, han får ligge som han vil, snur jo hodet selv ihvertfall. Så da håper jeg det går bra til han er stor nok til å snu seg til ryggen selv også.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 30. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2006 Jeg har en sånn pose, og bruker den, men fester den ikke til senga, er redd han skal få vondt om han prøver å snu seg. Men den er fin å bruke siden han sparker av seg dyna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå