Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Tuppa har vært våken i 6timer no..prøvde å legge henne kl 2030.gikk så greit,sovnet tvert i sengen sin og sov en halvtime.så våknet hun og siden har det vært umulig å få henne til å sovne...slik er det hver kveld..vi legger henne ned og hun hylgriner,vil ikke sove i sengen sin,nå prøvde vi å legge henne i sengen vår sammen med pappa,men nei,skrek bare da og..tar vi henne med oppe,blir hun stille.men ikke hvis vi legger henne,men vipper henne i vippestolen fungerer..hva skal jeg gjøre?så slitsomt hver kveld...nå er hun sikkert overtrøtt da..men da jeg først prøvde å legge henne,hadde hun sovet to timer,for to timer siden......noen som har råd?tips?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Hun er overtrøtt og når hun skriker blir hun tørst!!! Gi henne et måltid, evt vann selv om det kanskje ikke er så lenge siden siste måltidet... Kanskje hun er inne i en slags øke-periode? Kanskje hun egentlig trenger et kveldsmåltid til? Du skriver ikke hvor gammel hun er... noen babyer kan plutselig etter noen måneder få lyst på/trenger et måltid til - er det mer enn 2-3-4 timer siden siste måltid kan det være at hun har våknet fordi hun trenger/vil ha mer mat! Eller hun vil rett og slett bare være sosial, da kan du prøve følgende: Legg henne i sengen. Hvis hun begynner å hyle, ta henne opp på fanget, trøst henne til hun roer seg, ha det mørkt i rommet. Legg henne ned i sengen igjen når hun har roet seg. Ikke ta henne med ut i et annet rom, ikke ta på lyset, det bør bare være en av dere som tar dere av henne, ikke begge! Trøst henne i det rommet hun ligger på, hvisk til babyen, syng en liten rolig sang. Hold hånden din over brystet/magen på babyen som et slags "skjold/eller vern". Dette vil barnet føle som trygt at hun blir holdt rundt. Evt kan dere sjekke at det ikke er noe galt med sengen hennes. Kanskje det hjelper å få på et annet sengetøy? Støvsuge madrassen? Sett en bamse som ligger/sitter fast i sengen sin (ensbetydende med at nå er det sengetid). Hva med en koseklut/gassklut/vaskeklut eller noe hun kan ha opptil ansiktet? Bruker hun smokk? Det kan også hende at hun ikke hadde vært lenge oppe nok etter at hun hadde siste "luren" sin. Hvis du la henne 20:30, så vil det si at hun hadde sovet fra ca halv fem til halv syv... Det er altfor lenge så sent på kvelden. Hun bør egentlig ikke sove noe særlig etter kl 17:00. Vekk henne evt senest kl halv seks (selv om hun bare har sovet en halvtime), gi henne siste måltid/stell osv kl 20:00. Med den rytmen hun har nå vil det si at hun egentlig ikke vil få kvalitetssøvn før rundt kl 12 på natta - det er timene før som er viktige og som gir den beste søvnen, men da må man ikke la dem sove noe særlig etter kl 17 på ettermiddagen. Håper det kan hjelpe deg... Lykke til da =) Klems
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 30. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2006 Tusen takk for flott svar:) vi sliter med leggingen hver kveld...akkurat som hun har vondt for å ligge...så det blir som regel 23-24 tiden først hun sovner,da hun ikke klarer å holde seg våken lengre..virker som om hun bare skriker mer og mer utover på kvelden,helt til vi tilslutt gir opp å tar henne med opp..skal prøve ut rådene dine..tusen takk:)
tvilling73, 05/07 Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Har det pågått lenge? eller kan det rett og slett være øreverk? Da får de vondt når de ligger. Her legger hun seg ca 20. Da er det i seng om hun vil eller ikke. Som regel går det greit, men nå har hun vært syk i 10 dager, forkjølet enda, så da har det trøblet litt. I kveld skrek hun først i 30 min før hun roet seg, jeg var innom å sa hyyyyyyyyyyyyyyysssssssssssssssssjjjjjjjjjjjjjjjj hvert 5. min.. og putter i smokken. Hun har vært grinete en gang i timen minst etter det, men da går jeg in og hysssssssjjjjjjjjjer, to ganger tok jeg henne opp for da regnet jeg med at hun hadde en rap og det stemte. Nå har hun tatt natt høres det ut som. De andre dagenen har jeg ikke hørt lyd i det hele tatt.. Hun har gassklut som koseklut. og tutt. Det er ikke det at hun har det for varmt da? Her ligger hun i en langermet pysj. En pose fra Sparkjøp og ett teppe på toppen.
tvilling73, 05/07 Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Viss hun ikke blir lagt før hun blir overtrøtt har vi samme problem som dere. Viser hun tegn på å sutre før 20 er det marsj i seng å hun sovner fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå