Gå til innhold

Barselgrupper - ukult?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har aktive barselgrupper?

Vi hadde første møte for noen dager siden, og jeg ble så overrasket da bare noen få dukket opp. Helsesøster hadde invitert mange, da hun av erfaring visste at mange velger å ikke komme.

Jeg har gledet meg til barselgruppemøtet helt siden før fødselen. Er det slik at barselgrupper ses på som ukult? "Jeg trenger ikke helsestasjonen til å skaffe meg venner" eller noe slikt?

Håper inderlig vi greier å stable en på beina. Jeg har ikke så mange venninner med barn, og det var ganske deilig å sitte å kunne snakke om amming, skriking, luft i magen etc uten å være ensidig. De som møtte opp virket kjempetrivelige, men det blir litt for tett med en altfor liten gruppe, så vi ønsker oss flere!

Hvordan er det med dere andre? Barselgrupper, er de OK eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så synd. Min barselgruppe fungerer helt perfekt. Vi er 3 damer over 40 og de fleste har passert 30. Tilsammen er vi 8 st. Kanskje lit mange, men som du sier så har sikkert helsesøster erfaring med at det er noen som ikke kan.

Vi møtes på tirsdager kl 12, hver 14 dag. Vi har vært hjemme hos hverandre, trillet tur og i dag var vi på kafè.

Jeg synes det er veldig koselig, og vi har jo forskjellige erfaringer. Jeg har bla ordnet med barnehageplass til våren etter tips fra en av barselklubb damene.

Får håpe at dere får sparket i gang en gruppe. Det er veldig koselig.

Skrevet

Vi er 7 stykker, to rett over 30, resten over 35. Eldste 43. Helsestasjonen hadde invitert 8 stykker så her var vi så og si fulltallige. Og vi har det kjempehyggelig. Møtes på skift hjemme hos hverandre og har også gått tur i marka. De fleste av oss flergangsfødende, men mer enn nok å skravle om likevel både når det gjelder ungene og ellers ;-)

Håper du finner en hyggelig gjeng!

Skrevet

Barselgruppe er kjempebra!

Eldstemann er blitt 4 og den gruppa møtes ennå. Da alle begynte å jobbe igjen etter permisjonen avtalte vi heller ost&vinparty på kveldstid, uten barn.

Den andre gruppen var veldig fin helt til permtiden begynte å gå mot slutten før sommeren.

Uansett er det fint å kunne møtes hjemme hos hverandre og få prate om alle de babytingene som bare en annen nybakt mor gidder å høre på:o)

Skrevet

Min barselgruppe er aktiv! Vi treffes hver tirsdag, og det går på omgang å ha det hjemme hos seg. Første gangen var vi på café, og et par ganger har vi hatt trilleturer. Vi er 10 stykker. Gruppen på helsestasjonen var stor, 18 stykker. Ble delt i to. Syntes de burde delt i tre, men det fungerer faktisk greit med så mange. En har kommet til etterpå fordi hun manglet barselgruppe. En i gruppen møtte en fra den andre gruppen her om dagen, og der er det bare fem igjen.

Skrevet

Jeg er den eldste med mine 42 år. Nestemann er snart 38. To er under 30 og de andre er et sted mellom 30 og 37.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...