Gå til innhold

Noen skulle ikke hatt barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg "stjal" denne fra May lise på kranglesiden. helt grusomt:

VG) Midt i den kjølige og våte natten ravet den dørgende fulle moren rundt i Haugesund med sin nakne jentebaby (7 mnd.).

Av HANS PETTER AASS

Les også:

- Ble helt skjelven

Da politiet kom over den 22 år gamle kvinnen og en like beruset venninne ved 01.15-tiden natt til i går, var pikebarnet så kald og forkommen at hun ble fraktet til sykehus.

- Det er nok riktig å si at denne saken har gjort et sterkt inntrykk på dem som opplevde den, sier operasjonsleder Trond Friberg ved Haugaland og Sunnhordland politidistrikt.

Han finner saken enda mer oppsiktsvekkende fordi kvinnen ikke tilhører Haugesunds rusmiljø.

Den 22 år gamle moren har forklart politiet at hun og en to år yngre kvinne benyttet tirsdagens godvær til å dra på stranden med datteren.

Sanseløse

Av en eller annen grunn drakk de to venninnene seg sanseløse i løpet av ettermiddagen og kvelden.

Like etter klokken 01 ble kvinnene plukket opp av et vitne like utenfor sentrum. Da hadde finværet for lengst forsvunnet.

Selv om det både regnet og var kaldt, var babyen kun iført en bleie.

Ifølge vitner skal den overstadig berusede moren ha deiset i bakken oppå pikebarnet hun bar i armene.

- Vitnet hadde nettopp sett en politipatrulje ved en bensinstasjon i nærheten. Derfor tok hun de to kvinnene med seg og kjørte dit, sier Friberg.

Ifølge rapporten fra polititjenestemennene var babyen så kald at hun hadde «antatt en blålig farge» da kom til stedet.

I natt fant politiet babyklær, drikkekopp og barnevogn på stranden de to kvinnene hadde besøkt.

De to kvinnene og babyen ble tatt med til sykehuset for sjekk. Mens babyen ble liggende over natten, ble venninnene kjørt hjem til sine familier.

Bra med barnet

Ifølge Fylkessykehuset i Haugesund står det bra til med barnet.

- Barnevernet er varslet om saken, og vil følge barnets situasjon tett. Mest sannsynlig får ikke denne saken strafferettslig etterspill, sier politifullmektig Elisabeth Rød i Haugaland og Sunnhordland politidistrikt.

For mindre enn to uker siden opplevde politiet i Haugesund en lignende sak. Da ble en tre år gammel gutt funnet lekende ute på en molo.

Like ved siden av satt barnevakten, en venn av barnets mor, bevisstløs etter en overdose

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fyyyyyy fader at noen kan gjøre noe sånn.............

får grøsninger jeg.

Skrevet

Det var det værste...Nå fikk jeg helt frysninger!!!

Skrevet

uææhh jeg blir så provosert å sinna... skulle ønske barnevernet tok hånd om barnet!

Skrevet

fy faen! Ble helt kvalm jeg!!!! Stakkars stakkars lille jente!! Noe slikt er heeeeelt utilgivelig! fikk tårer i øya og alt jeg nå...

Skrevet

Jeg og sitter her med oversvømmede øyne , så lei meg jeg blir av å lese sånt :( Stakkars lille jente ...

Skrevet

Å herregud!!!!nå blir jeg rasende......så hjerteløst.....................hadde jeg sett den kvinna der...

Skrevet

Noe så forferdelig og aldeles grusomt. Så forferdelig for babyen - jeg grøsser på ryggen og sitter med tårene i øynene, det er rett og slett for jævlig!!!!

Slenger meg på den at noen skulle ikke hatt barn nei... grøss...

Skrevet

Jeg blir så utrolig lei meg...

Dette var en fæl historie,. Jeg mener at barnevernet skulle overtatt dette barnet, hvertfall inntil videre. Satt en skikkelig støkk i mora! Enn om de hadde blekka et eller annet sted??? *Grøss*

Skrevet

Det gjør så vondt å lese om sånt! Stakars unger!

Skrevet

Stakkars barn..Det er vondt helt inn i hjerteroten min å høre om slike saker,hvordan kan noen være så uansvarlige å dumme?!?

Jeg mener at barnevernet skulle ha tatt barnet i forvaring inntil de har foretatt en skikkelig undersøkelse av morens ansvars-mulighet og om hun virkelig kan ta vare på et barn!....ÅÅHhh,jeg kjenner jeg blir så forbannet...

Skrevet

Off, glad familien min ikke bor i Haugesund lenger :|

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...