Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 ... når dere skal bort en kveld eller så fra barnet- og andre skal passe? Samler dere opp MM eller gir dere MME? Hvorfor gjør dere som dere gjør?
Dano Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 pumper meg innimellom noen dager på forhånd og har i kjøleskapet.. Ellers tar vi opp fra frysen,, men har og gitt mme da,. Litt forskjellig her, ;-)
maristo Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Har kun pumpet meg, men har aldri vært mange timene borte fra vesla før hun begynte med grøt og vann ved 6 mnd alderen
*bolla pinnsvin* Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Vi har gitt mm hittil og håper å kunne fortsette med det. Pumper meg litt hver dag (0,5-1 dl) og fryser ned. Grunnen til at jeg gjør det i stedet for å gi mme er av den enkle grunn at morsmelk er best for babyen, pluss at jeg ikke synes det er noe særlig pes å pumpe meg. På den annen side er jeg ikke mot å gi mme og vi har det i bakhånd som nødløsning, men når det funker så greit som det gjør nå, så ser jeg ingen grunn til å gi mme bare for å gjøre det.
Blomman Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 pumpet og har litt i fryseren - har noen bokser ferdig mme i skapet om det skulle bli behov. Mm er jo det beste, men skulle det bli behov for en enkelt gang med mme syns jg det er helt greit
~Endorfina~ Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 litt av hvert. mye styr med pumping - vaske/koke utstyr, få økt produksjon pga pumpingen og dermed mer vond brystspreng, så ofte mye enklere med mme.
Sivalur Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Pumper meg litt nesten hver dag (opp til 100 ml, såsant jeg rekker det) som jeg fryser ned. Dersom jeg vet at jeg skal ut et par timer på kvelden fryser jeg ikke ned, da kan han få det hvis han blir sulten mens jeg er ute (ofte sulten på kvelden...) Gullet er 10 uker og vi har hatt barnevakt to ganger på hhv 7 og 10 timer mens vi har vært i bryllup, da brukte vi mm fra fryseren. Har funket helt strålende. Godt å vite at man kan gå ut en kveld iblant uten at det blir pes. Hadde jeg ikke pumpet kunne jeg alltids brukt mme. Men det koster jo litt og er bare holdbart 2 uker etter at man har åpnet pakken og når jeg aldri bruker det ellers så er det jo mye billigere å pumpe ut litt. Men i nødsfall kunne jeg selvsagt styrtet ut og kjøpt noe mme. Er bare glad for at jeg kan amme, det er enkelt og billig og ikke minst næringsrikt for babyen.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Gir mme. Orker ikke å pumpe meg. Greit å venne han til andre smaker også.
Ranveig R Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Eg pumpar. Har aldri hatt noko særleg problem med pumpinga, og mm er jo det beste for babyen, så då gjer eg det. For meg så er det vel egentlig mest ei (sikkert veldig tåpeleg) prinsippsak. Kanskje fordi svigermor maste frå dag 1 om at eg snart måtte begynne å gje han tillegg... Vil liksom bevise at eg klarar meg sjølv. Idiotisk? You bet. Heldigvis har eg hatt nok melk og klart å pumpe meg heile vegen, ellers hadde vel den barnslege stoltheten min fått ein alvorleg knekk ;-p
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 29. august 2006 #10 Skrevet 29. august 2006 Har bare hatt han borte fra meg en natt, da hadde jeg pumpet meg og ryst ned. Mamma hadde mme i tillegg om det ikke skulle være nok. Jeg gjorde det fordi jeg syns det er best han får mm.
Anno Nym Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Jeg kjøper inn ferdig blandet mme og gir, men jeg har bare vært borte fra ham i et måltid av gangen. Har ingen dårlig samvittighet for det. Klarer rett å slett ikke å pumpe meg, og har lyst til å hive den forbaksa pumpa rett i bosset.
Anno Nym Skrevet 30. august 2006 #12 Skrevet 30. august 2006 ..eller forbaska som de fleste ville ha skrevet...
mai mammaen til to Skrevet 30. august 2006 #13 Skrevet 30. august 2006 har ikkevært borte fra henne enda..eller var å handlet i 3 timer en gang..hun vil ikke ta flaske..så var sulten som bare det når eg kom hjem...hun er straks 4 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå