Gå til innhold

Søvn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har også skrevet dette innlegget på småtroll 1-2 år, men forsøker meg også her hos dere, da mange av dere sikkert også har erfaring med dette.

Dattera mi har nå begynt på sin tredje uke i barnehagen. Problemet er at hun sover så lite, det blir ca tre kvarter hver dag, og det er jo lite i forhold til å sove to timer, som hun gjorde da hun gikk hjemme med meg. (Hun er 15 mnd.)

Hun legger seg syv og våkner kl. seks, og hun får da knapt 12 timer i døgnet til søvn, i motsetning til 14 timer søvn som var vanlig for henne før hun begynte i barnehagen. Jeg ser hun er veldig sliten når jeg henter henne, og hun blir også, naturlig nok, fortere irritert og sint. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Trodde at ungene sov like lenge i barnehagen, som hjemme, fordi de blir fortere slitne der. Er det flere som har hatt det slik ? Vil det gå seg til etter hvert ?

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er helt lik. Han er 1,5 år og har helt likt sovemønster som datteren din. Tror vi ikke kan gjøre så mye mer enn å smøre oss med tålmodighet, og håpe at det går over etter en tid. Kanskje det hjelper på at det nå blir litt mørkere ute.

Skrevet

I barnehagen er det et høyere støynivå enn hjemme, og i de første ukene er det masse nye inntrykk som svirrer rundt i de små søte hodene! Da Vanja begynte i barnehagen, gikk det seg til etter ca 3-4uker. Da sov hun som en stein selvom andre unger løp forbi vogna hennes med kubjeller i handa :o) (Dette var jeg faktisk vitne til, hi hi)

Skrevet

Ja , vi har også hatt det sånn. Gutten min på to år begynte for nesten 4 uker siden.

Hjemme pleier / pleide han å sove minst halvannen time, som oftest 2.

I barnehagen har han ofte sovet bare 45 minutter, og har selvfølgelig vaert stuptrøtt hjemme. H

an sov ikke bedre om nettene heller, snarere tvert imot.

Men i forigårs hadde han sover halvannen time, og i går en time og 45 minutter i barnehagen.

Så nå ser det ut til at det går seg til.

Så det er vel ikke usannsynlig at det vil bedre seg for din jente også, når hun blir litt mer vant til den nye situasjonen.

det e rjo en stor omveltning for henne, og ikke bare-bare å venne seg til det på kort tid.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...