Gå til innhold

Hei! Ringer dere til legen rett etter dere har testet positivt?


Sitronelle

Anbefalte innlegg

Hei på dere alle sammen!

 

og gratulerer til oss som har fått denne fantastiske nyheten at vi venter barn!

 

Dette er min aller første gang, og jeg lurer i den forbindelse på når vi skal kontakte legen og når første legetime er vanlig/nødvendig å ta... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det gjorde jeg første gangen, og kommer til å gjøre det ganske raskt nå også. Jeg bor i Oslo og der er det trangt om plassen på fødestedene, så hvis man skal ha håp om å kunne velge gjelder det å bli registrert ganske kjapt - i hvert fall før uke 10. Kan jo også være greit å melde seg i tilfelle det tar litt tid å få time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og gratulerer.

har vert gravid 3 ganger før og da har jeg ringt og bestilt time med en gang, men denne gangen har jeg ikke gjort det. for det er ikke noe de kan gjøre så tilig. siden du er førstegangsfødene, så får du noen papirer du skal svare på om du røyker , drikker, har noen blager,alergi

osv osv.ellers så får du en ny time noen uker senere hvor de lager sånnet gravidskjema og sån. sisteganga jeg var inne, kunne jeg velge og ta prøvene og gyn undersøkelsen da når jeg var der eller jeg kunne vente til neste time. noe som hun anbefalte. tror de anbefaler og bestille time mellom 7 og 9 uke.

men siden det er din første gang, synes jeg du skal ringe til legen din og høre hva hun sier. eller siden det er første

gangen din, bare bestille en time.for for deg så er vel alt nytt.og da kan det hjelpe deg og slappe av litt og ha vert hos legen.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer så kjempemasse! :-)

Vi er jo i samme båt da....min første gang også!

Jeg dro rett og slett opp på legekontoret med en urinprøve, som ble testet positiv, selvfølgelig.... :-) De satte opp en time til meg automatisk...nå bor jeg ikke i en storby, så jeg vet ikke om det fungerer sånn på alle steder..men det er iværtfall en måte å gjøre det på :-) Også var det ekstra godt å få det bekreftet, selv om jeg egentlig visste det pga hjemmetester.... :-)

Gratulerer igjenn og lykke til!!!

Klem fra meg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...