grønnvinge Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Hvor lenge bør man fortsette å amme før eller etter hvert måltid med fast føde? Helt frem til fire måltider med fast føde er etablert? Rundt 9/10 måneder eller?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Når hun var 9,5 mnd. Ammer fortsatt morgen og kveld og hun er snart 1 år.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Gjør ikke det ennå. Hun er 8,5 mnd. Helsesøster mente man burde vente til 10 mnd alder. Da kunne man begynne å gi litt kumelk (trodde selv det var 12 mnd alder man burde vente til men) .
winneboo Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Ammet aldri rett før eller rett etter måltider når jeg begynte med fast føde. Ammet jeg før ville hun ikke spise opp maten. Ammet jeg etter ville hun ikke ha pupp fordi hun var mett. Så jeg ammet en eller to timer etter hun hadde spist. Da hun var 8mnd fikk hun pupp bare morgen og kveld.
Lukasmamma Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Lillegut får fortsatt pupp før måltid, men venter gjerne opp mot en time før jeg gir mat. da spiser han litt. har hørt at man skal gi mm før måltid til barnet er 9 måneder.
Lukasmamma Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 glemte si, han er 7 måneder og 3 uker i morgen....
Ranveig R Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Ikkje enno. Kjem heilt sikkert til å amme han på dagtid i alle fall fram til han kan begynne å drikke kumelk ved 1 år. Er ikkje så lenge til då. Men eg tvilar på om han vil gje heilt slepp på puppen på dagtid sjølv om han begynner med kumelk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå