Gå til innhold

Knekkebrød til baby 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det trygt? Noen som har gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde kanskje utveksle erfaringer med hun med colaen.... Dere har sikert mye å snakke om

Skrevet

Sikkert godt å knuse med gommene...

Skrevet

Hva er det for noen svar?

Spør seriøst her. Kavring er jo ok å gi har jeg hørt, er knekkebrød det også?

Håper noen kan svare litt seriøst her inne på sidene. Nybakt mamma med noen spørsmål, så sammenligner dere meg med et tulleinnlegg om ei som spør om cola? Dårlig gjort synes jeg. Ble faktisk lei meg.

Skrevet

Hei Anonym!

Noen som alltid vet best.......... ref. svarene over!!!!!

Jeg ville nok ikke gitt babyen min knekkebrød. Kavring bløter seg jo litt opp av spyttet, men knekkebrød har en mye hardere konsistens. Når jeg spiser knekkebrød, så hender det også at det knekker ganske store biter, og det er nok ikke så bra for en baby. Gi kavring istedet du!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Da lar jeg vente litt med knekkebrød.

Skrevet

Sorry, ikke meningen være slem

Skrevet

Eg trur nok eg ville venta litt. Kavringen er så tjukk at den er vanskeleg å få bitar av, det blir stor sett berre smular, som bløyter seg opp under vegs.

Knekkebrødet derimot er så tynt at det er mykje lettare for babyen å tygge bitar av, og bitane har då skarpe kantar, og kan sette seg fast i halsen. Eg vurderte i dag å la guten vår på snart 11,5 mnd få smake knekkebrød, men fann ut at sjølv om eg knakk av ein liten bit, ville den vere for skarp i kantane.

Vent litt du (og ikkje bry deg om useriøse svar).

Skrevet

kjenner en som fir det,, går helt fint for de!!!

Skrevet

min lille gutt fikk smake knekkebrød av meg. gikk helt fint - til han fikk tenner. da klarte han bite stykker av (før bløtet han det opp før han svelget). konklusjonen min; helt trygt til tannfrembrudd... :o) Men jeg er der uansett alltid i matsituasjoner, om han skulle få noe i halsen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...