Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på straks 15 mnd har alltid vært litt treig i magen og stort sett bæsja anna hver dag, men de siste to ukene har hun bæsja "hele tida"! I alle fall 3 bæsjebleier om dagen, og i følge dagmamma'n kom det litt bæsj ved hver promp en periode i dag. Bæsjen er litt løs, men det er ikke diaré.

 

Hun er i god form og virker ikke til å ha problemer (det er det jeg som har siden jeg er 8 uker på vei og kvalm... he, he.) og hun spiser normalt. Har akkurat begynt hos dagmamma, men vi har med matpakke så hun spiser mat hun er vant med. Og hun har ikke blitt introdusert for noe nytt i det siste.

 

Eneste grunnen vi kan komme på er at hun har fått veldig fart på forbrenninga etter at hun lærte å gå for en drøy måned siden, men det virker jo litt rart det og da...

 

Noen med lignende erfaringer, eller tips til vi hva vi kan gjøre for å stabilisere magen hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever akkurat det samme. Dattera vår er også 15 mnd, og har nesten nettopp begynt i barnehage. Hun bæsjer opp til tre ganger for dagen der.

Hun begynte også å gå for ca. to uker siden. I helgene bæsjer hun kun en gang, som hun vanligvis gjør. Har gjort meg en del tanker rundt hva det kan være, men er usikker. Har tenkt at hun kan være anspent fordi alt er nytt og at hun dermed bæsjer mere. Hun får også masse tenner nå, kanskje det er det. I barnehage og hos dagmamma er det vel også en annen bakterieflora, sammenlignet med den de er vant til hjemme, noe som kanskje kan ha innvirkning på magen. Det er de tankene jeg har tenkt, men vet ikke om de er riktige. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det, tenker at det får gå sin gang. Men er nøye med å smøre henne ordentlig, fordi hun jo dessverre blir lettere sår.

Det går seg nok til etter hvert!

Skrevet

Jeg har ingen forslag til hvorfor, men kanskje noen tips. Hva med å gi henne blåbær, det skal binde magen. Det kan også være greit å gi litt yoghurt eller biola, da dette er gunstig for bakterifloraen i fordøyelsessystemet. Også noe Småfolk-grøt inneholder lgg.

Skrevet

Hos oss er det slik når hun får tenner. Blåbær og ganske umodne bananer (på den grønne siden) stopper litt hos oss. Og at tanna kommer ut virker jo også...

Skrevet

jenta mi på 13 mnd var også slik for en stund siden. ga henne blåbærbiola og da ble det bedre.... :-)

Skrevet

Takk for forslag og råd!

 

Hun får blåbærbiola hver dag, får kanskje pøse på med enda mer, for det har ikke hjulpet ennå.

 

Hun har noen jeksler som er på vei, så vi har også vært inne på tanken om det er det, men nå har det holdt på såpass lenge synes jeg at vi tenkte det kanskje ikke var det likevel.

 

Vi få vel bare ta tida til hjelp å håpe at det popper opp noen tenner eller at biolaen virker - hadde vært fint for gravide meg i alle fall som måtte kaste opp når jeg skifta på henne i dag...

Skrevet

Tannebæsjene ved det første jekselfrembruddet varte i tre(!) uker hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...