Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Øynene til jenta mi på 4 måneder har en tendens til å vibrere i full fart fra side til side. Da jeg spurte om på helsestasjonen sa de at jeg måtte vente til hun er 6 måneder for å se om det har stabilisert seg før vi evt. spurte en øyelege om det. Vi får en del reaksjoner på det: Hvorfor gjør hun sånn, herregud så skummelt og lignenede. Er det noen av dere som har sett no lignende før eller?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 hei. ja jeg har sett det... hun er vel ca 7 år. hun bruker briller, men jeg tror ikke det har blitt gjort noe annet..
*ale* Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Høres ut som nystagmus. http://www.rnib.org.uk/xpedio/groups/public/documents/PublicWebsite/public_rnib003659.hcsp En engelsk nettside her med endel info. PS det står at man straks skal kontakte spesialist. Synes du det er vanskelig med engelsk, prøv å google på norske sider.
alfaalfaalfaalfa Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Jeg synes du snarest skal oppsøke lege/spesialist. Selvfølgelig kan det være nystagmus, men ikke nødvendigvis. Ei venninne av meg i utlandet hadde det eksakte problemet med sin datter (men hun var 8 mnd). Jeg har ikke lyst til å fortelle hva det var da det kan gjøre deg unødvendig bekymret (det gjør jeg vel kanskje allikevel) men jeg råder deg til å stå på og få det sjekka ut ordentlig. Ikke la noen avfeie det. Du MÅ bli tatt på alvor!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå