Gå til innhold

jeg fikk meg litt av en overaskelse på ultralyd i dag


Sørland-snuppa

Anbefalte innlegg

var på sykehuset og hadde en invendig ultralyd for jeg har spotta brunt utflod i 2 dager nå hatt sterke mensensmerter. hun sa at det var ikke tegn til noe blod og det var jo bra. men hun mente på at jeg bare var 4 uker på vei og ikke 6 som jeg trodde så det var alt for tilig til og kunne se om det var liv eller ikke. men hun trodde det var greit.men så fikk jeg men en STOR og UVENTA overaskelse. ser ut til at jeg skal ha tvillinger...... ingen i familien min har det, så det kom som ei bombe.det skal bli spennanes.

men nå var det ene fosteret eller egge mindre en det andre, så det kunne henne at det ene var dødt.men var for tilig til og si noe. skal tilbake om 2 uker. da vil de kunne se det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men siden jeg bare er 4 uker på vei, så blir det vel Aprilbaby på meg og ikke Mai. så jeg tror jeg bare holder meg til 1.trimester til jeg vet sikkert tid jeg har terminen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Så bra at du er sluttet å blø! Og så morro med tvillinger :)

Jeg har bare noen spørsmål hvis det er greit. er litt nyskjerrig av meg.. hvis man er i mai-klubben nå så kan man bare være max 5+2 i dag (med termin 1 mai) forstår ikke hvorfor du trodde du var 6 uker på vei nå? lurer også på hvordan hun forklarte at du fikk positiv graviditetstest for en og en halv uke siden hvis du bare er 4 uker? Det skulle jo ikke vært mulig!

Og bare så du vet det, så hører du til her i mai-klubben hvis du er 4 uker nå, men hvis det stemmer at du er 6 uker, så er det aprilklubben du tilhører :) Håper det går bra med dere vidre :) Er spent å høre hva de sier om to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo når jeg skrev 6 uker, så mener jeg to dager inn i 6 uke.var 6 uker på søndag. men det er terminkalenderene på bayverden og barnimagen jeg går etter.

jeg skrev på terminkalenderen på babyverden tid jeg hadde eggløsning og syklusen min.og da kom den frem til at hvis jeg var gravid den måneden, så bled terminen 1 mai. og på barnimagen skrev jeg inn 1 mai og fikk da at jeg var i min 6 uke nå. men legen så ikke noe hjerteslag enda og sa at det var forlite til og måle på ultralydbilde på hvor langt jeg er på vei og brukte terminkalkulateren hennes.men hun spurte meg aldri hvordan syklusen min er. men vis fosterene er så små, så er jeg litt redd for at det er dødt. forje gang jeg mista, hadde det vert dødt en stund før jeg begynte og blø.for jeg mener på at jeg er lengere på vei, men krysser fingrene på at hun har rett.

selfølgelig hører jo jeg til her enda da, hvet ikke hva jeg tenkte på. var litt i ørska enda ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du ikke ble bekymra over det jeg skrev.. hvis du har rett og du er 5+2 idag, så er det uansett fortidlig til å se hjertelyd. hjertene begynner ikke å slå før fredag. Da jeg var til ul den dagen jeg mistet, var jeg 7+4, og de to legene som undersøkte meg kom fram til tå HELT forskjellige størrelser på fosteret! Det var snakk om at han første mente fosteret ikke var mer enn 5 uker, mens hun andre mente jeg var i uke 7! Så det kan godt hende du har rett! Det er jo enda vanskeligere i uke 6! Håper det går bra med dere alle 3 :) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...