Gå til innhold

Middagstips???

Attpåklatten :-)™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sto fast selv i dag - har besøk fra Israel og når man skal finne på bare fiskemåltider i en hel uke får en virkelig prøvd seg ;-) EN ting er de virkelig gode middagene. Der er det jo masse spennende fiskeretter å velge i. Men de der mer lettvinte som passer etter en travel shoppingdag på storsenteret i regnværet, ja, der slet jeg.

Men her endte jeg opp med torskefileter og brokkoli i en ildfast form, med en saus av fløte, litt rømme, et beger kremost med urter og litt ekstra av div krydder (pepper, karry, koriander mm) rørt sammen og helt over i formen. Setter det i ovnen på 200 grader til resten av familien er hjemme og serverer med ris og litt nystekt brød til.

Lukter godt i hvertfall ;-)

Skrevet

Det hørtes da helt nydelig ut! Må prøve det en dag ja:-)

Takk for tipset:-)

Skrevet

For late dager:

IKEA kjøttboller, et par bokser hermetiske tomater, valgfrie grønnsaker og spaghetti. 10 minutter max

Skrevet

Hva med en "hurry-curry" med ris, salat og raita til?

Skrevet

Det endte faktisk opp med 3 hjemmelagde pizzaer idag da eldstedatter hadde invitert med seg noen venner hjem;-) Så vi var 8 unger og 2 voksne til bords vi - kjempekoselig!

Men tipsene skal helt klart brukes.

Trenger dog en liten innføring i hva hurry-curry og raita er!

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig! Hva er hurry-curry ...?

Skrevet

Hurry-curry er "curry in a hurry." Man tager en finhakket løk som får surre seg litt lysebrun før man tilsetter hvitløk og kylling/kjøttbiter. Dette stekes litt. Så tilsetter man karrypulver, chili,og en hakket tomat og lar det steke litt til. Ha i vann og litt salt og la det koke til kjøttet er kokt. (1/2 time?)

Raita er det indiske kjøkkens svar på tzatziki. Yoghurten kan tilsettes ulike grønnsaker. En av mine favoritter er å finhakke en gulrot i en maskin og blande yoghurt, gulrot og hvitløk.

Noen tomatskiver, agurkbiter og litt kinakål/issalat...

Mmmmmm - the hurry-curry is finished!

Skrevet

Å det hørtes godt ut! Skal nok få testet ut dette snart:-) Sambo bestilte Moussaka til helgen, og da snakker vi hjemmelaget altså, ikke den på pose;-)

Skrevet

Nå har jeg bakt og stekt mange små pajer, som jeg skal ha til forrett på konfirmasjonen. Må innrømme at jeg ble lit lei. Fikk hit konfirmanten som er hos sin pappa denne uken, for å smake om de var gode....

Fikk tommelen opp.

De ble to varianter. Den ene med røkt laks, mykost,fløte og egg.

Den andre inneholdt løk, stekt på svak varme i 30 min. bacon, egg og melk.

Guttungen likte den med bacon og jeg slår nok et slag for laksen:-)).

Er det noen som kan gi tips om en god, "saus" "dressing" som jeg kan pynte tallerkene med? (skal også legge på lit sallat som pynt)

klemz

Skrevet

Begge variantene hørtes gode ut! Må få oppskriften senere. Pai bruker alltid å være nødløsningen min når jeg skal ha venninnetreff på kvelder hvor ettermiddagene har vært helt kaos med henting/bringing av unger etc. Så da jukser jeg og lager en eller annen rømmedressing med litt "juksepulver" fra Knorr. Neppe det du bør servere på en slik dag kanskje, men med basis i rømme eller matlagningsyoghurt, kan det bli mye godt hvis du har i hvitløk, litt sterk sennep + div urter?

Skrevet

Takk:-)) det var et godt tipps. Faktisk så inneholder den pajen med bacon sennep.

klemz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...