Gå til innhold

Helsesøster's råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en tur innom helsesøster i dag siden lillegutt har nektet å bli matet av faren. Han får kanskje inn 1/3 middagsglass eller i de fleste tilfeller kun et par skjeer. Han har tidligere spacet ut i protest & vi har ikke fått kontakt med lillegutt(sagt navnet mange ganger og tatt borti han for å få kontakt, men stirrer bare helt tomt ut i lufta i noen sekunder). Han har heldigvis sluttet med dette, men nå er det rett og slett pappanekt. De har det kjempefint sammen ellers, men måltidene er umulige. Helsesøster har nå sagt at kun jeg skal mate han i 2 uker for så å la far få mate litt etterhvert etter det. Det er utrolig frustrerende! Mammapermen er ferdig og jeg har ingen inntekt fra nå av så jeg må ut i jobb. Planen var jo kveldsjobb, men da måtte jo pappaen ha tatt kveldsmåltidet, men NEIDA det går ikke. Blir frustrert over hele situasjonen og rådet til helsesøster. Hun sa at hvis det ikke ble bedre etter innvenningsperioden av far igjen så kunne en dame fra en eller annen avdeling der se på det psykologiske mellom lillegutt og faren. Far er superfrustrert over at lillegutten hans ikke vil ha mat av han & for et par dager siden begynte han rett og slett å gråte pga det. Han har hatt en del psykologiske problemer tidligere og dette hjelper absolutt ikke. Har noen andre vært gjennom dette? Råd og hjelp mottas med glede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

elise nektet å ta flaska i senga når pappan holdt den og hun spiser ikke så mye grøt/middag når pappan mater.

men det er ikke pappanekt. gikk en liten uke så tok hun flaska i senga når pappan holdt den.

pappan startet matinga og når hun ikke ville mer med han tok jeg over. nå går det ganske greit

Skrevet

På Cubus selger de heldekkende smekker, for en tredvelapp. Sett barnet i høystolen ved bordet (evt med pute i ryggen hvis den er stor) og la barnet mate seg selv. Klaske med nevene og ta dem i munnen. Brødskive i smuler kan også gå greit. Avent selger håndtak til flaskene sine. Så får pappa sitte der med barnet. Vår lille kom i gjøre-selv matingsfasen i denne alderen. Av og til hjelper det når man har et partre skjeer og roterer mellom barnets begge hender og forelderen som mater.

Vi ser helt klart dynamikkforskjeller mellom pappa og mamma og babymating, ja!

Skrevet

Dette har vart i i alle fall 3 uker nå. Vi har prøvd alt mulig og han er ikke spesielt interessert i å spise selv. Har både heldekkende smekke og oppsamlingssmekke. Sitter i tripp trapp stolen (han er snart 9.5 mnd gammel). Matnekten gjelder all slags mat med unntak av druer (prøvde i går). Har virkelig prøvd alt mulig- anhver skje med mamma og pappa (fungerte en liten stund helt til han blocka ut pappaen igjen), anhver skje med middag og frukt, 4 forskjellige grøttyper, en hel haug forskjellige middagsglass og avledningsmanøvrer som banan, en leke, sang og mye annet rart. Jeg pleier ikke å ha noe stort problem med å mate han, kun pappaen.

Skrevet

Vi har hatt pappa nekt perioder på alle våre. Pappa`n har prøvd, men gitt seg etter en stund når barnet nekter. Hos oss har dette gått over av seg selv etter et par mnd. Men JA det er super frustrerende! -Og ikke minst sårt/vondt for pappa som blir avvist.

Skrevet

Dette er helt vanlig... ikke stress pappaen med dette, da blir alt bare værre... far blir nervøs åsså baller det på seg.. ungen spiser tilslutt. La pappaen mate om igjen og om igjen... ingen barn i norge som har død av sult.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...