Gå til innhold

Han må underholdes mens han spiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter !

Min lille Oscar har blitt 7,5 måneder- og han krabber rundt som bare det. Han våkner 1 gang om natta- og får flaske. Ammingen har jeg gitt opp, da han bare "tulla" på slutten.

Vi koser oss veldig, og han er med på alt mulig. Han er i barnepark mens jeg trener, og er nok blitt vant til at det skjer mye. Storebrødrene hans forguder ham jo, og det er ofte flere barn her hjemme.

Problemet mitt er at jeg må underholde ham mens han spiser, f.eks. får han en leke som han holder på med, mens jeg putter mat i munnen hans. Da gaper han som bare det, men hvis han ikke har noe å holde på med dytter han bort skjea og hyler. Er det noen som har erfaring med dette? Har han blitt "bortskjemt"? Må legge til at han er en lettvekter som trenger den maten han kan få. De store barna mine er til dags dato ingen storspisere de heller.

Håper noen har synspunkter på dette.

Ha en fin kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei maja-67

Har dessverre ikke så mange tips, Hannah spiser kun grøt til kvelds ennå og hun sluker den. Men om det ikke går fort nok så blir hun veeeeldig sint:-)

Hun har også begynt å tulle veldig når jeg ammer på dagtid, går greit morgen og kveld, men det virker som om det er så mye spennende rundt at hun ikke har ro til å ligge rolig å spise. Vil jo gjerne fortsette, så jeg får holde på litt til:-)

Håper det ordner seg med matingen, husker med de store jentene mine at det ble mye flymaskin etc under matingen:-)

Skrevet

Tror ikke det er så farlig i den alderen. Det er vikigere å få i dem mat! Nussa mi er også en lettvekter som trenger hver skje jeg kan få i henne. I dag fikk jeg i henne grøt igjen for første gang på et par uker. Har omtrent bare kjørt på Mors lapskaus fra Småfolk den siste tiden. Det er det eneste glasset som har falt i smak hittil. I dag, da det begynte å gå litt trått etter få skjeer, lot jeg som om jeg skulle mate henne, for så å trekke skjeen raskt tilbake og late som om hun ikke skulle få noe likevel. Da åpnet munnen seg og jeg kunne smette inn skjeen.

En familie jeg kjenner måtte også bruke leker o.l. under matingen, men det som fungerte best var å tenne på en fyrstikk! Det gikk nok mange fyrstikker der.

Skrevet

Når er Oscar født? Hva veier han og hvor lang er han? Nussa mi er født 12. januar. På seksmåneders kontrollen 16. august veide hun 7445 gram og var ca. 72 cm lang.

Skrevet

Da skjønner jeg at min lille frøken tegner til å bli en skikkelig blubbe! På 3-mnd kontrollen veide hun 7410 gr (og ca 65 cm lang)! Ingen skulle tro at hun ble født 6 uker premature 20. april... Fullammer fortsatt og fortsetter nok med det en stund til. Tydeligvis fløte jeg serverer ;-)

Skrevet

Wow, litt av ei frøken det ja:-) Hannah veide 7090 gr og var 67 cm for en uke siden og hun er jo snart 5 mnd! Kan ikke klage på serveringen din lille da;-)

Skrevet

Oscar er født 13. januar, han var 69 cm og 7580 da han var 7 måneder (3800 da han ble født).

Takk for svarene jenter, det er godt å høre at det virker som om det ikke bare er meg som har det sånn.

Ellers er dette med vekt temmelig forskjellig ja, men det jevner seg vel ut etter hvert. Oscar er mye "lettere" enn mine 2 første, til tross for at han ikke var mindre ved fødsel. Er litt rart...??

Han virker i allefall sunn og frisk, og nå kommer han seg veldig raskt fram. Rakk akkurat frem da han var på vei ut trappa i dag. Har trappegrind, men den var ikke på plass...

Nå er han ute av syne igjen, så jeg får løpe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...