Gå til innhold

hvor mange inviterer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vi inviterer kun våre foreldre, de av besteforeldrene våre som er i live, våre søsken og deres familier ender vi opp med over 30 personer. Vil gjerne ha noen venner der i tillegg, et par av fadderene er venner av oss, så de med følge må ihvertfall få komme...

I tillegg regner jeg med at ihvertfall noen av mine tanter og onkler, som vi har mye med å gjøre, kommer til å bli lei seg om de ikke blir invitert.

Hvor mange er det vanlig å invitere?

Jeg blir helt matt av å tenke på dåpen jeg. Kommer jo til å koste en formue...

*sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

har samme problemet som deg..

vi har kjempe lyst å døpe, men er enige om at vi ikke skal bli skadelidende økonomisk av en dåp.

vi skal invitere 20 stk. det blir oss, besteforeldre til barnet, våre søsken med partnere. og faddere. noen av fadderne har barn selv og de må selvfølgelig komme, men de spiser jo ikke som en voksen!!

vi har ikke flere til kaffe. inviterer man "de og de" må man ivitere andre også. etter dåp kommer jeg til å invitere venninner og venner på kaffe og kaker en formiddag.

har sjekket ut på nett. bor i tromsø. fant et cateringselskap som tar 150 kr pr pers på koldtbord. det er det billigste alternativet. skal i tillegg lage litt mat og ha til. alternativet er å lage koldtbord selv. det krever litt planlegging, men går fint hvis man er flere.

siden vi bor langt fra all familie, og alle kommer til oss har vi valgt å ha middag. hvis ikke hadde vi bare hatt kaffe og kaker!

vi har spurt foreldrene våre om litt økonomisk hjelp. vi får litt penger hos hver av dem. og vips så har det allerede dekket middagen!!

liker i utgangspnktet å klare ting selv, men de var kjempevillige til å hjelpe:)

begrens antallet med inviterte, folk skjønner hvorfor. be folk om å bake kaker og hjelpe til!

Skrevet

Vi har bestemt oss for å begrense det til nærmeste famile.. Barnets besteforeldre + oldeforeldre. Samt barnets onkler, tanter og søskenbarn.. (Våre søsken med familier)

Totalt blir vi da ca 25 stk.

Våre tanter, onkler, venner etc.. får vi heller invitere på kakebesøk for å spise rester dagen derpå =)

• 2 uker senere...
Skrevet

vi ber dåpsbarnets besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn og evt venner som er faddere!

Men hadde min mann hatt like stor familie som jeg har hadde vi nok bare invitert besteforeldre og faddere!!

etter at noen har meldt avbud, blir vi 30 stk, halvparten barn! veldig nok spørr du meg!

skulle vi invitert mine og min manns tanter og onkler hadde vi blitt nærmere 60 stk, og det er for mange i en dåp! Har hatt bryllup, og det koster dyrt å ha mange gjester på en slik dag, får heller iinvitere slike på "reste-fest" dagen etterpå...da med bare kaker og kaffi!

Skrevet

Vi blir ca. 25 stk., kun aller næreste familie, faddere og aller næreste venner :)

Skrevet

Uff nå følte jeg meg litt enslig jeg:(

vi er i utgangs punkt 12 vi med dåpsbarnet!

siden jeg ikke har noen besteforeldre igjen og er enebarn blir det kun meg mamma og pappa fra min side Skal ha kusinen min som fadder og da blir vi 4 fra oss

mannen min har 3 besteforeldre ilive og 1 søster så derfra blir det 7 med han og siste man er hovedpersonen

Jeg kan be noen venner men da må jeg be alle og med barn osv og det blir feil syns jeg da

Vi kommer til å feire hjemme og jeg lager mat med hjelp av mamma og svigermor

Skrevet

Vi hadde 50 stk i dåpen vår og det var kjempe koselig:)

Vi hadde koldtbord og det blei masse mat igjen...Tror ikke det hadde blitt såå mye billigere hadde vi vært færre...Selv om vi sikkert hadde kjøpt litt mindre mat...Kjøpte all maten i sverige og lagde selv så det blei ikke dyrt heller forresten....

Syns det andre kosta mer lissom, kjole, pynt osv...

Syns du skal be alle de du vil jeg og kose deg, er tross alt ikke så ofte man døper...

Du kan jo gjøre det helt enkelt, så blir det ikke dyrt:)

Skrevet

Be venner og familie i nærheten om hjelp. Lag et koltbord, og be folk om å ta med ting

Skrevet

hei. Gosj så mange dere blir. Jeg tenkte å invitere besteforeldrene til barnet (tre kommer), onklene (tre kommer), oldemoren,faddere som er onklene og en venninne av meg, så det blir en til. Så kommer kona av broren min. Vet ikke ennå om jeg skal invitere søskenbarna. Gjør vi det blir vi tre til. Tilsammen blir jo dette 8 uten barn, og 11 med. Og vi tre da.

Høres dette så få ut da? Vet jo ikke om oldemoren er i form til å komme. Hun er 93år.

Skrevet

Vi blir ikke så mange på dåpen vår. Jeg har ikke familie på min side som er aktuelt å be og da blir det kun 12 med faddere. Helt ok det..

Skrevet

Det er mange måter å gjøre dette på . Jeg har servert i mange barnedåper og maten varierer fra middag, koldtbord, snitter og smørbrød. Lager man dette selv koster det ikke veldig mye. Men det er klart at mat og drikke ikke er gratis. Men velger man familie i selve dåpen kan man be venner på "etterpålag" som er kaker og kaffe. Be tanter og søsken om å ta med seg kaker..

Vi skal lage koldtbord, og kjøper maten inn i sverige. Be venninner om hjelp, da blir ikke kostnaden så stor heller.

Håper dette var til litt hjelp..

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er mange som begrenser seg til besteforeldre, oldeforeldre og faddere i tillegg til babyen egen familie.

Skrevet

Vi ber 30, og dette er bare nærmeste (søsken med familie, besteforeldre, oldeforeldre) familie. Synes i grunn det holder. Er "lett" å lage koldtbord selv, men når det er ens eget barn som skal døpes, så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få tid. Vil gjerne slippe å stresse til lokalet etter dåpen, og bruke dagen i forveien til sent på kveld til forberedelser.

Regner med at det går noen tusen til leie av lokale, koldtbord, kaker, dåpskjole, dekorasjoner, servietter, invitasjoner, takkekort og betaling av personale som skal hjelpe til.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Vi skal invitere barnets besteforeldre, tanter og onkler, oldeforeldre, og i tillegg inviterer vi våre onkler og tanter.

Vi blir 26 stk tilsammen.

Vi skal lage bordkort og invitasjonene selv.

Lager koldtbord selv... kjøper inn div pålegg m/tilbehør, (ca 1000-1500,-)

Meg og Mamma lager kaker, Svigermor lager div salater og aspik (?)(sånn derre grønnsaker og reker i sjy), svoger baker brød:)

Ryddingen etterpå bekymrer eg meg ikke for, familien er så hjelpsom av seg:) Og Pappa og Onkel stiller alltid frivillig til oppvasken).

Lokalet leier vi i borettslaget for 300,- per dag (vi leier dagen før og, for å stelle i stand bordet og sånn)

Servietter, lys og konfetti og sånn, kjøper vi på hobbybutikk, ca 200kr

Blomster, der gjør vi det enkelt, og satser på å få pynt til bordet til under 500-lappen.

så 2300-2800kr for 26 pers... helt grei sum... siden vi ikke har penger men vil gjerne gjøre stas på jenta vår (hun er bare 13 dager gammel, men eg har begynnt tidlig, selv om dåpen ikke blir før mars)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...