Kiri Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Hvilken grøttype starter dere med, dere som allerede er kommet så langt? Hører at det skal være grøt uten melk, hvor får man tak i den?
Pøbelfrøet Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Vi har brukt nestlé sin grøttype hele tiden vi og nå er gutten vår 10 mnd. Begynte med 4 mnd, så 6 mnd, så 8 mnd. Følger alderen... ) Fås på alle dagligvareforretninger.
m-mamma Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Nestle mais og ris, blandes med mm eller mme.
Tigergutt Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Jeg startet med Nestle sin maisgrøt. I den blandet jeg vanlig mm. Etter et par uker med denne varierte vi litt med maisgrøt og Hipp sin hvete og vanilje grøt. Hipp sin grøt står det 6 mnd på, og den skal blandes med vann. I følge min helse søster står 6 mnd nettopp pga vannet. Siden det anbefales å fullamme et barn frem til 6 mnd har de ikke lov å skrive 4 mnd på grøt som blandes med vann. Jeg ammer babyen gjennom hele døgent, og hun spiser grøt på kvelden etterfulgt av melk. I dag har jeg kjøpt Neste sin havre og frukt grøt - skal bli spennende å se om snuppa liker den.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Maisgrøt blandet med morsmelk eller mme slik at det blir tynn tynn grøt er anbefalt fra helsesøster. Lettest for magen å takle.
@@@&@@@ Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Lorang: Det fins en Nestle-grøt til 4 mnd som skal blandes med vann.... Jeg lager velling av mm og nestle mais-grøt. Gir det på flaske og hun elsker det! Etterhvert som vellinga blir tjukkere og mer grøt-konsistens skal vi begynne med skei.
Lukasmamma Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 maisgrøt fra Nestle blandet med mm. deretter varierte vi med Holle hirsegrøt )masse jern i hirse) blandet med vann og fruktmos.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Vi bruker grøtene fra Holle, finnes i helsekostbutikkene, de er helt frie fra melk, sukker og gluten. Hirsegrøten og risgrøten kan brukes fra 4 måneder, er kun tilsatt cvitamin som hjelper på opptak av jern. Dem trenger ikke så veldig mye annet hvis du fortsatt ammer som før. Veldig milde og fine for små mager:) Blander dem med litt fruktmos for og få litt smak! Det står på pakken at dem skal blandes til med mm el mme, men hvis du ammer går det fint og blande dem med kun vann.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Hei =) Startet med Nestle sin grøt (4 mnd) den som blandes med vann. Synes det virket enklere enn å måtte lage istand grøt med mme etc... Kjøpes i vanlig dagligvareforretning, Rema, Rimi, Ica, Prix, Coop, Mega, Ultra, Kiwi, Spar osv, osv... For å variere smaken litt kjøpte jeg babyjuice (4 eller 6 mnd, sviskesaft/pære/ananas) og helte opp i grøten. Da blir det ikke så ensidig for babyen. Tenk deg å få servert det samme dag ut og dag inn - etterhvert blir man nok lei kan jeg tenke meg, hehe =) Noen ganger moste jeg litt banan i grøten. Bananen bør man da bare bruke i grøten max 1 gang om dagen - ellers kan babyen få for mye kalium! Nå som snuppa er blitt 6 mnd kjøper jeg Nestle grøt (6 mnd) - har da 2 pakker i skapet. Den ene er hvetegrøt med frukt og den andre er havregrøt. Bruker disse annenhver gang nettopp på grunn av at smaken ikke skal bli for kjedelig og at hun blir lei! Lykke til da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå