Gå til innhold

samværsordning med 5 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har samværsordning med babyer som er så små? Jeg ammer ikke mitt barn, så jeg har tenkt at det måtte vært mulig å få til en ordning da vel, uten for mye problem. Er så sliten og hadde virkelig hatt godt av faste dager med avlastning

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra babyen vår var 5mnd hadde vi fast avtalte på annenhver helg lørdag-søndag+ noen timer per uke innimellom ettersom det passet begge.

Fra hun var 2-5mnd hadde han henne 1 natt i mnd å resten 2-3timer innimellom.

Nå er hun 10,5mnd å vi har fremdeles samme samvær. Men fra hun er 1 år skal vi begynne med samvær hvor den ene helgen han har henne skal hun være der fra fre-søn mens den andre helgen i mnd skal hun bare være der en natt.

Så skal vi gradvis øke til annenhver helg(altså fra fre-søn de helgene han har henne)

Jeg fullammet i 6mnd å ammet henne til hun var 10mnd(da ville hun ikke ha mer) så det fullt mulig å gi pappaen samvær selv om man ammer. Du som ikke ammer er på en måte litt friere i den forstand at du slipper å pumpe deg hele tida.

Dette har hvertfall funket for oss :)

Skrevet

Jenta mi har vært vært med pappan siden ho var 5-6 måneder. Før den tid var vi sammen (ikke som kjærester, men sammen med henne) i helgene, siden han studerte lenger vekke, så til sommeren begynte han å ha henne alene. Har hatt anna hver helg siden ho var 8-9 måneder, og nå er ho der anna hver uke fra onsdag kveld til søndag kveld. Ho gleder seg alltid når ho ser han og samme når ho ser meg etter samværet, så funker fint for oss.

Savner ho såklart veldig, men går på skole og har godt av litt fritid der jeg kan gjøre lekser og akkurat det jeg har lyst med vennene mine.

Skrevet

Familievernkontoret i Oslo anbefaler kun dagsamvær når barna er så små.

Vi har en gutt på sju mnd, og har han på overnatting hos pappaen en natt i uken, pluss noe dagsamvær her og der. (Trossa familievernkontoret der, altså...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...