Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Jeg bestemte meg, etter en og en halv mnd med å ikke få til amminga, for å pumpe og gi på flaske? Dette fungerer helt fint for oss,men føler allikevel at det er litt tabu og mislykket for å ikke få til amminga!? Hva tenker dere når dere ser så små barn få flaske og ikke pupp?
Gjest Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Tenker ikke noe jeg. Ikke alle ammer og hva så... Det viktigste er å ha det fint sammen, og ikke slite seg ut
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Har du vært i kontakt med en ammehjelper? Det er jo mye mer lettvint å amme (når man får det til) enn å gi flaske. Prøvd brystskjold?
Gjest Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 mi fikk pupp i 3mnd men jeg hadde ikke nok,så da hun var 1uke gammel begynte vi med flaske og mme. ingen har mast eller sagt noe på det. når hun var 3mnd kuttet jeg puppen og hun fikk bare mme. vil du pumpe og gi flaske,gjør det. spiller ingen rolle om hvordan ungen får mat så lenge ungen får mat. er ingen vits i å slite seg helt ut for å amme
Dano Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Det gjør du akkurat som du vil med, jeg gjorde som deg med første, pumpet og ga flaske. Hovesaken er jo at ungen får mat:-) Keep up the good work, du er kjempeflink som gidder, vet hvor slitsomt det er med pumpingen..
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 jeg sleit med at snuppa ikke fikk tak og når hun føsrt fikk tak sugde hun og slapp, osv osv... dette orket ikke jeg i lengden... med brystskjold gikk det kjempe fint.... hadde ikke nok melk og snuppa fikk flakse med mme når hun var nesten 2mnd... lill pupp og litt flakse med mme... etterhvert ble det puppenekt og jeg orket ikke lengre! sluttet helt med ammingen og gikk over til flaske og mme, og både jeg og snuppa kunne slappe av og kose oss! det skal være kos og ikke mas og stress! pump og bruk flaske (etv gi mme) du... gkør det som føles best for deg og ditt barn! ikke bry deg o m hva andre sier og mener...det er ditt valg! HUSK: det skal være kos! ) masse lykke til lille venn! )
mamma og my Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 For meg ble den flaska nesten redningen, selv om jeg bare ga en gang i døgnet. Jeg hadde lite melk og skrubbsultent barn om kvelden, og alt var bare slit. Hs gav oss beskjed om å gå hjem, hvile og gi flaske i tillegg til det hun fikk av meg. Da jenta fikk tillegget og falt til ro kunne jeg endelig slappe av... Og når jeg fikk slappa av, ble det mer melk! Poenget mitt er at når du finner noe som fungerer for deg, så slapper du av, og da går amming/pumping mye bedre. Og barnet ditt får jo morsmelk, det er vel det samme om den kommer direkte fra puppen eller ikke! Det aller viktigste er at barnet får den næringen den trenger, og har en mamma som ikke er utslitt av å ikke få til og føle seg mislykket! dessuten er de 6 første ukene en kneik for veldig mange, og amminga går gjerne bedre etter dette. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå