Gå til innhold

Lei av kommentarer som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...oi, så lett han er! Får han ikke mat? Gutten min er 8,5 kg og 8 mnd. I følge hs er det helt perfekt. Har flere venninner som skryter av at deres barn er myyye tyngre. " Han har gått opp 2 kg siden sist altså!!!"

Både jeg og pappaen er tynne/slanke og da er det vel naturlig at vi ikke har en blytung unge. Disse som skryter har ofte litt mer kjøtt på beina selv også, og det er de veldig misfornøyd med, men når det gjelder barna er det liksom så flott at de raser opp i vekt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig så lett et barn som er bare et par kilo mindre enn ditt eget kjennes ut! Hilsen en som har et barn som helt sikkert spiser blylodd i barnehagen...

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så fryktelig stas med tjukke unger. Gjør vel ingenting om de er lange og slanke, så lenge de legger på seg og følger sin egen vektkurve?

Skrevet

Min gutt er 8 mnd om en uke. Veide han for en uke siden, veide da 7760. Så han er nok enda litt lettere enn din når han blir åtte mnd. Så lenge de vokser helt etter sin eget skjema er det absolutt ingen fare. Og hs er jo fornøyd sier du. Men ufattelig irriterende med sånne kommentarer ja!

Skrevet

Snuppa mi er 9.5 mnd og er 8.3 kg.

Ikke bry deg! herre gud babyer er da like forskjellige som oss...

Skrevet

det er nesten to år mellom mine to, men forskjellen dem i mellom i kilo er bare 3 kg! Litt løye at den minste snart tar igjen eldstemann...

(8mnd og snart 2,5)

det er jo helt individuelt for hver unge ja! ikke bry deg!

Skrevet

Gutten vår var 8,0kg når han var 9,5 mnd. Så det er nok ikke noe fare.

Så lenge bebien følger sin egen vektkurve så er vel det det viktigeste!!

Skrevet

Er jo ikke noe å skryte av store barn vel... Alle barn er forskjellig..

Og det er ikke så greit med tunge barn som ikke kan gå selv... det sliter endel på ryggen det.

Snuppa mi veier 8710 gram... , har en vennine og hennes gutt på 9 mnd. veier ca. det samme... men er litt lengre da...

Og han er helt perfekt! og det er snuppa mi og=)

Syntes kanskje at fokuset på vekt er litt vel stort egentlig.. så lenge de spiser godt og er sunn og frisk, burde kanskje veiingen vært unngått.. fører til unødvendig mye bekymringer...

Og det er for mye snakk om vekt i dagens samfunn... og jeg som har en jente tenker spesielt på dette med slankepress som barn og unge blir utsatt for i dag.. ikke sundt..

Skrevet

Jeg er liten og tynn, men babyen min på 8 mnd veier 10 kg. Noen er tunge og noen er lette sånn er det bare.

Skrevet

8,5 kg høres da helt normalt ut.

Skulle ønske ungene kunne få lov til å være så tunge og lette som de er.

Maset om utseendet kommer da tidsnok!

Skrevet

Alle babyer er like herlige. Forstår ikke hvorfor man hele tiden skal ta seg nær av hva folk får seg til å si. Dessuten er det ikke alltid vondt ment, men at det faktisk er det første som faller en inn å si. Dersom noen har en tung baby og skal ta opp en annens litt lettere baby, ja da er det faktisk litt forskjell og veldig lett å bemerke... men altså uten at det skal være så mye mening bak det. Bare le det vekk isteden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...