Gå til innhold

hvor mye penger har dere brukt på babyutstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er førstegangsfødende og vi har ikke arvet noe spesielt mye og heller ikke fått gaver.

vi har handlet mye selv, begynner og få skikkelig panikk nå...tenk hvis vi har handlet altfor mye?!

har vel brukt en 11 000 kr på babyting +/-....2 vogner,seng,komode,barnestol,stellebord,klær...etc.........for nesten dårlig samvitighet.:-(

jeje..nestemann blir iallefall arvebarn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Synes ikke det er så veldig mye, bare en ny vogn koster jo flere tusen.

Jeg har vært obs på å kjøpe en del brukt, har brukt 8-9.000,- og det synes jeg er ganske lite..

Skulle du ha kjøpt alt nytt ville det fort kommet på godt over 20.000,-

Synes dere har vært flink jeg :0)

Skrevet

uff, ja det kan bli kjempedyrt..

Foreløpig har vi brukt 149 kroner ca på noen søte bodyer.. ellers så har vi fått bilsete /m base, ny seng og nytt stellebord..

Har funnet frem en del klær fra føstemann.. Vogn kjøpte vi ny forrige gang så vi regner med å bruke den igjen!

Skrevet

Vogner ???? Holder det ikek med en ;-) Vår kommer til å arve det meste. Men vi kjøpe ny madrass til sprinkelsengen + en skumgummimadrass til vuggen + overmadrass til vuggen + vugge (brukt), så har jeg kjøpt lammeskinn hos Nøstebarn, + noen klær i str. 50 og 56 (ikke mye siden vi ikke er sikre på kjønn). SÅ har vi kjøpt stellematte, smekekr , klutes osv. Totalt så langt ca. 3000,-

(vugge kr 900,-, lammeskinn kr 800,-, madrass 500,-) og så skal vio kjøpe nye hjul til vognen (kr 1000,-) så når alt er innkjøpt så antar jeg det kommer på ca. kr 5000,-.

Skrevet

OI, mener du det.. lett over 20 000.. ja, men da er man ikke så veldig obs på pris i hvertfall.. kan lett finne fine vogner til ikke mange tusen, og bilsete til 1000 og seng til under 1000.. alt nytt.. Men kan jo selvfølgelig finne utrolig dyre ting også..vogn til 7000 eller mer, sete til mange tusen osv..

blir vel litt som man gjør det til selv!

Skrevet

Så en undersøkelse som viste hva det koster hvis man kjøper alt nytt og ok standard, tror snittet var på 24.000 i Norge.

De jeg har kjøpt en del brukt av bla. vogn (teutonia nypris 8000) , bæremeis, bilstoler, vippestol og voksipose, har sikkert brukt mer..

Men de ville ha alt det beste, og bryr ikke jeg meg om.

Vi har som sagt kjøpt en del brukt også klær..

Men bare senge med alt stesj kostet jo en liten formue..

Men det er som du sier ikke nødvendig å gjøre det kjempedyrt,

de små vokser jo så fort alikevel..Så det er jo hele tiden nye ting som må kjøpes. Får man arve er jo det topp!

Skrevet

Vi har kjøpt to vogner, siden jeg bruker mye tid i stallen og derfor må ha mulighet til å ha med knøttet dit. Ikke kjekt med stalllukt i i vogna om man skal ut balnt "ikke heste-folk" heller.. Vi har kjøpt begge vognene pent brukt da..

Vogner 7000,-

Bæresele og vippestol 500,- (brukt)

Ammepute 20,- på salg(normalpris 199,-)

Bamse 155,-

Lammeskinn 399,- på salg hos lokal reflex-fohandler

to stk dun-dyner, 400,- på salg hos princess(normalpris 600,-)

Tisselaken, 2 stk 140,-

Jersey laken, 2 stk 40,- på salg hos princess

Sengesett, 98,-

40 frottekluter 120,-

Badelaken, div såper og kremer, ulltøy og annet tøy ca 1000,-

Lammeskinnspose, sprinkelseng og babykorg har vi arvet fra mamma og spart noen tusenlapper på..

Stellebord, vegghengt 700,-(prutet fra 1300)

Det vi mangler nå er bilsete, madrasser, litt mere sengetøy og litt annet småtteri som jeg ikke helt vet hva er enda.. Regner med at vi kommer til å bruke 15000,- på ting å tang, og enda syns jeg vi har kjøpt lite samt vært økonomiske når vi har handlet. Skal man kjøpe alt man trenger, gjerne litt til, og i tillegg kjøpe det nytt går det nok fort

20 000,- ja!! Får trøste oss med at det er verdt det, og at nestemann ikke blir like dyr:)

Skrevet

har kjøpt billig vi også...men har blitt rundt 11.000 fordiom...

ny vogn på salg 4500kr+ kjøpte vogn nr 2 for 1100 kr (ville ha en gammeldags vogn og fant på finn.no) derfor jeg har 2 vogner...var jo meningen og bare bruke DUO vogna vi kjøpte ny...ellers har vi kjøpt både seng og bilstol helt nytt men billig, bilstol 700kr på salg, seng 700kr på ikea....stellebord 600kr+bleiebøtte 199kr i sverige....++ endel ekstra småting og det blir rundt 10-11 tusen det.....

hadde aldri hatt råd til og bruke 24.000 kr på nye ting, men kunne sikkert ha gjort det om vi ville ha et skikkelige dyre merker! men jeg bryr meg ikke om merker...

synes 11.000 tusen er skamdyrt...håper vi sovepose til vogn av svigers/mine foreldre....for det kjøper jeg ikke. noen gaver må vi få.!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...