Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Datteren vår er nå snart 3 mnd og jeg har ikke hørt noe angående barselgruppe. På 6 ukers kontrollen var det en annen helsesøster enn hun vi skal gå til fast og hun sa at det nok ble sendt ut noe i beg av august....... Så i dag ringte jeg og spurte. Fikk til svar at hun som skulle ha barselgruppen hadde så stor gruppe at den måtte deles i to, jeg fikk bare vente..... Ja vel.... Som førstegangsfødende med mange spørsmål og behov for å diskutere og ha sosial omgang med andre i samme situasjon hadde jeg sett fram til å starte snart. Har ikke mange venninner med små barn. Trodde noe av poenget var å starte tidlig når man oftest er mest usikker samt at man får mye ut av permisjonstiden..... Det er jo ikke alle som har et års permisjon heller, noen deler faktisk noe av permisjonen med mannen. Dumt og du da får kun 2-3 mnd med barselgruppen før det er tilbake på jobb liksom... Arrgh, er irritert nå. Er jeg urimelig eller, når begynte deres barselgrupper?
m-mamma Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Helt enig, de begynner seint. Vi hadde første møte rundt 3 mnd, på helsestasjonen. Og så er det nesten 2 mnd til neste. Jeg samlet alle til et treff jeg da, i mellomtiden. Ringte og fikk nr til de som ikke var der. Så etterpå har noen av oss hatt jevnlig kontakt, det er hyggelig. Du kan jo spørre her da, om noen bor i nærheten av deg?
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Vi begynte da lillegutt var litt under 2mndr, da var det 3 møter på hs først. Da han var ca 2 1/2mnd begynte vi å ha treff hjemme hos hverandre. Jeg syns ikke det kunne begynt tidligere for, jeg var utrolig sliten første 6-7ukene :s
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Takker for svar, får vel smøre meg med tålmodighet..... Noen flere?
camillen Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Det hørtes sent ut, ja. Begynte da snuppa var 6 uker. Har hatt mye utbytte av det helt fra begynnelsen:-)
♥Tiny Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Har fått invitasjon til barselgruppe om 1 uke, da er snuppa 7 uker, synes det er helt greit jeg da.. Har noen jeg har blitt kjent med som har barn, så har liksom laget et lite "nettverk" allerede..
3tettesmå Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Jeg startet i barselsgruppe da gutten var 1 mnd og vi har møttes en gang i uka fram til nå (nå er barne 3 mnd). Jeg syntes det har vært både slitsomt og veldig nyttig med barselsgruppe så tidlig - men mest av alt er jeg glad for det. Man trenger jo ikke gå hver gang hvis man er sliten. Vi har møttes hjemme til hverandre fram til nå. Nå har vi begynt å møtes annen hver uke i stedet og skal heller forsøke å gjøre litt aktiviteter sammen (babykino, svømmehall, kafe osv.)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #9 Skrevet 29. august 2006 Startet i barselgruppe når lillegutt var 4uker. Vi er til sammen mødre/barn i gruppe. Men med en del aldersforskjell, nå er den yngste ca. 8 mnd mens den eldste ca. 12mnd. Så da sier det jo seg selv at noen fikk begynt mye senere en oss. Grunnen er jo at det ikke var nok barn som var født i vårt område til å starte en gruppe før. Jeg er veldig gla for å få komme i gruppe så tidelig, har vært en kjempe støtte for meg som førstegangs mor. Vi møtes en gang i uken også nå etter 9mnd, har det helt super sammen, det er høydepunktet i uka:-)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2006 #10 Skrevet 29. august 2006 Mente å skrive "til sammen 7 mødre/barn i gruppa...."
rødt&blått Skrevet 29. august 2006 #11 Skrevet 29. august 2006 Vi begynte først da snuppa var 4 mnd! Jeg syns det var altfor seint i og med at jeg ikke kjente noen andre med småbarn. Gikk og ventet på å bli kjent med andre nybakte mødre allerede da snuppa var 1 mnd(da jeg enda hadde fødselen friskt i minne!) -men jeg var i nokså god form da.. Jeg syns spriket på alderen i gruppa er stort også (4 mnd forskjell!). Vi var 8 i gruppa da den startet, men helsesøsteren kunne godt ha delt oss, slik at den kunne kommet igang før. Men bare mas ivei -si at du har behov for å treffe andre i din situasjon og at du har et lite nettverk osv. Eller du kan rett og slett henge opp en lapp på helsestasjonen med ditt nummer. Disk opp med litt frukt eller rundstykker eller noe søtt! Jeg hadde ringt jeg!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #12 Skrevet 30. august 2006 Ja her må man visst passe på..... Etter å ha mast på helsestasjonen ble jeg oppringt av helsesøster. Jo da, barselgruppe begynner neste uke. De andre babyene er litt yngre ca 4-6 uker men det er jo greit. Tror jeg ble glemt jeg........
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 30. august 2006 #13 Skrevet 30. august 2006 Føste gangen vi var på barsel gruppe var da Kasper var 1mnd. Var to ganger på hs og etter det var vi møttes på kafe og hjemme hs hverandre.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #14 Skrevet 30. august 2006 begynte da han var 2.5mndr. møttes igang i uka 3uker på rad på hs og så er vi nå alene.. skal finne en dag som passer alle i mårra.. cvi er 9stk..
Thea Skrevet 30. august 2006 #15 Skrevet 30. august 2006 Helt enig med hovedinnlegger! Vi skal ha første gruppe om en mnd. Da er jenta mi 4 mnd. Helsesøster som setter sammen gruppene skylder på ferien...men jeg syns hun kunne laget en gruppe likevel så kunne de som hadde anledning treffes privat fram til høsten. Er irriterende ja. For nå er jo nesten halve permisjonen gått, og det er ikke så lett å bli kjent med andre småbarnsmødre (i alle fall trenger jeg et lite dytt...). Men tørr ikke si dette til hs.
* Zoë * Skrevet 30. august 2006 #16 Skrevet 30. august 2006 For min del har barselgruppen begynt når babyen var 3 mnd. Slik var det med storebror og slik er det med lillesøster også. Jeg syens det er vel lenge å vente. Det gikk greit med storebror, for da var det sommerferie i mellom. Mannen hadde fri og vi reiste litt. Nå er det langt verre. Første barseltreff er ikke før 21. november. Og frem til da er det bare grå og trist hverdag. Når gruppen først setter i gang er det tre treff med 2 ukers mellomrom. Etter det er det opp til oss å få gruppen til å fungere. Heldigvis har jeg gått på BiM-treff og blitt kjent med mange koselige damer der. Mange som har fått og vi treffes jevnlig. Hadde det ikke vært for disse treffene hadde jeg blitt gal.
Gjest Skrevet 30. august 2006 #17 Skrevet 30. august 2006 Vi fikk brev idag om barselgruppe og Celine blir 4 måneder til mandagen.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 30. august 2006 #18 Skrevet 30. august 2006 Her begynte vi med barselgruppe når min var 6 uker,minstemann i gruppa var da 3 uker. Har hatt 2 treff på helsestasjon til nå,gutten min er 3,5 mnd nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå