Gå til innhold

ang. å flytte sammen igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann!

Jeg og barnefar har bodd fra hverandre et år nå. har et barn på 14 mnd.

så nå lever jeg på O.S, men vi har bestemt oss for å prøve igjen, (er jo kjempe flott for alle sammen), men vi har vel ikke råd før nærmere slutten av året.

Jeg får O.S fram til det? Jeg bor jo her alene med ungen så lenge.

Han/vi sover hos pappa 1 eller 2 dager i uken, barnebidraget tar vi oss imellom.

Håper alt går bedre denne gangen da.

Er det flere som skal flytte sammen igjen her?

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er dere kjærester, så har du ikke rett på os... Men mange gjør det allikevell.. Det du bør være klar over, er at om dere blir "tatt" for det, så kan Trygdekontoret kreve pengene tilbake, og du kan i versta fall få fengselsstraff..... Strengt tatt så er dette trygdesvindel... At dere ikke bor sammen , gir deg ikke rett til os... Det er deres valgt å ikke bo sammen, og når dere er kjærester, så er du IKKE alenemor...

Ville bare informere deg om konsekvensene hvis du blir tatt...Men går jo sikkert bra, men trå litt forsiktig for å være på den sikre siden!

Er jo kjempebra at dere har funnet sammen igjen!

Gratulerer og lykke tilo videre!

Skrevet

takk for svar,

Vi er ikke sammen nå, men har tenkt å flytte sammen å prøve på nytt.

Vi er som sagt ikke kjærester for jeg vil ikke svindle. vi krangler utrolig mye, men det er pga vi ikke bor sammen.

Vi prøver forsiktig denne gangen så ikke ting skjærer seg.

vi har også vært ganske opp og ned fiender dette året så jeg har aldri flyttet fra han for å svindle.

mvh

Skrevet

"vi krangler utrolig mye, men det er pga vi ikke bor sammen."

Trodde man skulle krangle mindre om man ikke bodde sammen. Når dere krangler så mye bør du tenke på at det kan bli slitsomt for barnet hvis dere skal bo sammen for så å kanskje flytte igjen innen kort tid.

Du gjør rett i å ta deg god tid.

Skrevet

jeg trodde det var sånn at hvis du har hatt samboer siste 12 av 18 mnd mistet du os jeg...sånn forsto jeg det!Så da går det vel greit da?:-)

Skrevet

Ikke hvis det er barnefaren man flytter sammen med igjen tror jeg

Skrevet

Er det barnefar man flytter sammen med så mister man alle stønader fra dag 1, mener jeg å ha hørt.........

Skrevet

så lenge man blir samboer enten det er barnefaren eller andre mister du retten på os

dersom man er kjærester men ikke bor sammen har man fortsatt krav på os.det er ikke noe lureri.det er bare hvis man bor sammen og oppgir at man ikke gjør det at man ikke egentlig har krav på det

Gjest marie-s
Skrevet

Nei, du kan fint være samboer med noen i ett år uten å miste os, men det må ikke være barnefaren. Dette er for å kunne gi et nytt par muligheten til å prøve uten at f.eks. han plutselig må forsørge både ny dame og hennes barn.

Og til HI:

Jeg kunne aldri ha tenkt meg å bo sammens med barnefaren igjen, det er en grunn til at det ble slutt. Men som mange her sier så synes jeg det er litt suspekt at dere flytter fra hverandre når barnet ble født, for så å flytte sammens igjen når du ikke får mer penger. Da burde dere heller prøve å få det til å funke før du mister os, heller få en jobb for å kunne klare dere på egenhånd. Beklager, men mange ser ned på de som er alenemødre og slike ting er ikke akkurt med på å hjelpe til det bedre.

Skrevet

takk for svar alle sammen, men mange av dere har nok misforstått litt.

Grunnen til at vi krangler er pga jeg bor alene å må gjøre det meste pga barnefaren jobber nesten 10timer 6 dager i uken gjennom sommeren-høsten. Da hadde det vært lettere om vi bodde sammen slik at han kunne hjelpe til før/etter jobb, men nå må jeg kjøre dit hele tiden for at de skal treffes, for han har mistet lappen sin.

Vi flyttet fra hverandre når gutten var 2-3mnd (altså ikke rett etter fødsel(, og det var ikke pga penger, for han hadde mnds lønn på 20000, og han bor gratis.

Og jeg har rett på O.S i 2 år til jeg, så vi flytter IKKE sammen igjen pga pengemangel, men pga bedre vennskap og savn.

Jeg kan jo flytte tilbake dit, men det er et slit å ta med seg gutten dit, når barnefaren allikevel skal flytte iløpet av året, (noe han ikke har råd til nå).

Vi tenker nøye igjennom dette for vi vil ikke gjøre samme "feil" igjen, men vi er ihvertfall ikke kjærester enda, vi går bare ikke videre til andre før vi har tenkt oss om.

håper dere ble mere klokere nå, og plis ikke sleng noe dritt, for vi bor ikke fra hverandre for pengene sin skyld, som jeg alltid har ment så er kjærlighet det viktigste for meg.

klem

Skrevet

kjære vene blir så irritert når folk misforstår meg.

Jeg driter i om folk ser ned på meg.folk snakker alltid dritt, slik er verden. De er bare usikre på seg selv mener jeg da.

jeg respekterer alenemødre så utrolig dypt, flinkere damer/jenter finnes ikke. Som vi ser på et annet inlegg her. om 10gode grunner til å date alenemor, den er helt seriøs og super:0) stå på alle alenemødre:0)

Jeg har forresten jobb ved siden av jeg, og jeg er en beinhard dame som takler det meste alene.

det er ikke snakk om fattighet her, jg vil ikke flytte inn til han når han skal flytte ut snart, for akkurat NÅ har vi ikke penger til dt.

mvh

Skrevet

her kommer jeg med mitt tredje inlegg.

jeg vil bare si til alle som hakker på folk med barn som flytter fra hverandre og tilabake igjen,: vi kan ALLE ha et like turbulent kjærlighetsliv som alle andre uten barn.

Og vi snylter IKKE staten for penger, for jeg lever med mine, og han med hannes.

Skrevet

Jeg og barnefaren har blitt enige om å prøve igjen, har vært ifra hverandre siden februar.. men vi venter med å flytte sammen til desember, for vi har rett og slett ikke råd.. jeg synes ikke jeg snylter på staten som noen her mener, så mye skatt vi betaler så er det på sin plass at man får hjelp når man trenger det. men det så mener at man nå bo på ulike adresser 2 mnd ekstra så synes jeg det er greit.

Skrevet

helt enig.

staten bør heller være glad for at noen prøver igjen, og da slipper de jo å gi oss penger etterhvert.

Så lenge man har 2 adresser og bor hver for seg så lenge, og man betaler hver sin strøm, husleie osv så snylter man ikke.

For kan ikke akkurat si at jeg har mye overskudd, går til småen alt sammen.

så vi bor ikke hverandre for å få bedre råd. for vi har jo dobbelt så mange utgifter.

Men lykke til alle sammen som har tenkt til å prøve igjen:;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...